کره شمالی تا ۲۰۲۰ می‌تواند ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشد

کره شمالی تا 2020 می‌تواند 100 کلاهک هسته‌ای داشته باشد

خبرگزاری تسنیم: در حالی که گروه ۱+۵ در حال مذاکره با ایران است تا برنامه اتمی تهران را محدود سازد، برنامه‌ای که هیچ سلاح هسته‌ای تولید نکرده است، در سوی دیگر کره شمالی به سمت ساخت یک زرادخانه هسته‌ای ۱۰۰ بمبی پیش می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک‌تایمز،‌ تحقیقات جدید نشان داده‌اند که کره شمالی احتمالا در مسیر ساخت یک زرادخانه هسته‌ای با 100 کلاهک هسته‌ای تا سال 2020 است.

هم‌اکنون آمریکا و پنج کشور دیگر در حال مذاکره با ایران هستند تا برنامه هسته‌ای‌اش را محدود کنند، کشوری که از هیچ بمب هسته‌ای برخوردار نیست. اما در طرف دیگر، تخمین زده می‌شود که کره شمالی از سال 2003 تا کنون 10 الی 16 بمب هسته‌ای ساخته است.

این ارزیابی جدید را ژول ویت، مذاکره کننده سابق آمریکایی با کره شمالی و کارشناس ارشد کنونی مؤسسه آمریکا-کره در مدرسه مطالعات پیشرفته دانشگاه جان هاپکینز، و دیوید آلبرایت، رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی انجام داده‌اند.

این دو نتیجه گرفته‌اند که برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی از سال 2009 در حال توسعه بوده و اکنون "به مرحله پیشرفت گسترده در پنج سال آتی رسیده است."

کره شمالی اکنون دارای 1000 موشک بالستک شامل موشک میان برد زمینی نودانگ است که سیار بوده و دقتش به اندازه‌ای است که می‌تواند به شهرها، بنادر و پایگاه‌های نظامی در ژاپن و کره جنوبی حمله کند. بر اساس این گزارش، کره شمالی همچنین ممکن است دارای تعداد محدودی موشک دور برد باشد که می‌تواند به اهدافی در داخل خاک آمریکا دست یابند.

این کشور همچنین توانسته کلاهک‌های هسته‌ای خود را به اندازه‌ای کوچک‌ سازد که قابل حمل در موشک‌ها باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان