مذاکرات هیئت ایرانی در اربیل برای صادرات گاز به کردستان عراق

مذاکرات هیئت ایرانی در اربیل برای صادرات گاز به کردستان عراق

خبرگزاری تسنیم: اقلیم کردستان عراق به منظور رفع نیازهای خود خواستار خرید گاز از ایران و پالایش نفت تولیدی عراق در تاسیسات پالایشگاهی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری روداو، یک مقام اقلیم خودمختار کردستان عراق گفت این اقلیم به منظور تامین نیازهای داخلی خود در حال مذاکره برای خرید گاز از ایران و پالایش نفت کردستان عراق در آن سوی مرز است.
این مقام کرد که نخواست نامش فاش شود گفت، گاز ارسالی از ایران برای مصرف خانوارها و تامین نیاز نیروگاه های تولید برق استفاده خواهد شد.
وی اضافه کرد، اقلیم خودمختار کردستان عراق همچنین می خواهد نفت کردستان در ایران پالایش و برای استفاده داخلی بازگردانده شود.
مذاکرات در مورد این قراردادها این هفته، زمانی آغاز شد که یک هیئت ایرانی به اقلیم کردستان عراق سفر کرد. ریاست این هیئت را رستم قاسمی، رئیس هیئت تجاری ایران و عراق بر عهده داشت. منوچهر اردستانی، مشاور وزیر نفت ایران و عزیزالله رمضانی، رئیس شرکت ملی گاز ایران از دیگر اعضای این هیئت بودند.
هیئت ایرانی در این سفر، با نچیروان بارزانی، نخست وزیر، آشتی هورامی، وزیر منابع طبیعی و دیگر مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کرد.
سفیر ایران در بغداد نیز روز پنجشنبه به هیئت ایرانی پیوست.
این مقام اقلیم کردستان عراق گفت، مذاکرات در مورد مسیر خط لوله ای بود که قرار است گاز ایران را به کردستان عراق انتقال دهد. همچنین در مورد جزئیات قرارداد پالایش نفت رایزنی هایی صورت گرفت.
انتهای پیام/ 104

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه