کبر و خودبینی عامل دور شدن انسان از مسیر الهی است


کبر و خودبینی عامل دور شدن انسان از مسیر الهی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه کسانی که از خداوند دور و به شیطان نزدیک می‌شوند دارای ۳ صفت رذیله هستند گفت: این افراد نفاق و دورویی، ظلم و ستم به دیگران و کبر و خودبینی را در وجود خود تقویت کرده و از راه خدا دور می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا سید احسن حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با اشاره به مامور شدن برخی از مشرکان برای پشیمان کردن اصحاب و یاران پیامبر(ص) از گرویدن به اسلام، اظهار داشت: کسانی که از خداوند دور و به شیطان نزدیک می‌شوند دارای 3 صفت رذیله هستند.

وی گفت: این افراد نفاق و دورویی، ظلم و ستم به دیگران و کبر و خودبینی را در وجود خود تقویت کرده و از راه خدا دور می‌شوند.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه افرادی که بینش باطنی‌شان از بین می‌رود زمینه تسلط شیطان بر خود را فراهم می‌کنند، خاطرنشان کرد: پیروان شیطان به تدریج از سمت حلال و صواب به سمت حرام گرایش پیدا می‌کنند.

وی گفت: آفرینش شیطان دارای حکمت‌های زیادی است و آدمی اگر در برابر این دشمن خود و خدا ستیز نداشته باشد درمانده و شکست خورده خواهد شد.

ماموستا حسینی با اشاره به اینکه افرادی که از شیطان دوری کرده و در راه راست قدم بر می‌دارند دارای صفاتی زیبا هستند، افزود: ایمان قرآنی، عدالت و انصاف و تواضع و فروتنی 3 صفتی هستند که اهل ایمان به آنها مزین هستند.

وی تصریح کرد: حضرت امام حسین(ع) دوری کردن از منیت و خود برتر بینی، پیشقدم شدن در سلام دادن و شاد کردن قلب نیازمندان و فقرا را از نشانه‌های بارز فرد مسلمان می‌دانند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon