۳۵ هزار طرح اشتغال‌زا در اردبیل ایجاد شد


35 هزار طرح اشتغال‌زا در اردبیل ایجاد شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: امسال ۳۵ هزار طرح اشتغالزا برای افراد تحت پوشش کمیته امداد اجرا شده است.

بهروز زلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: کمیته امداد استان اردبیل با ارائه تسهیلات کم بهره در صدد ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد است و باید بانک‌های عامل نیز برای کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد روند ارائه تسهیلات به این افراد را تسریع کنند.

وی تصریح کرد: امسال 8 هزار و 300 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد  استان اردبیل  تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند و کمیته امداد استان اردبیل نیز بازدید از بیش از 44 هزار طرح اشتغالزایی را داشته است.

 زلالی بیان کرد: هم اکنون یک هزار و 300 دانشجو و 4 هزار و 700 دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل بوده و این نهاد در قالب اردوهای زیارتی و تفریحی 2 هزار و 135 نفر از افراد تحت پوشش را به این اردوها اعزام کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 43 هزار و 156 آموزش خانواده‌های تحت پوشش توسط کمیته امداد برای تقویت باورهای دینی و آموزش مسائل خانوادگی انجام شده است، گفت:  در حال حاضر 27 هزار و 200 مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات مشاوره‌ای این کمیته برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد جشنواره‌های بزرگ قرآنی، فرهنگی و اوقات فراغت را برای شناسایی استعدادهای درخشان افراد تحت پوشش کمیته  امداد در بخش‌های مختلف برگزار کرده است، افزود: از نظر برگزاری کانون‌های فرهنگی و اوقات فراغت کمیته امداد رتبه  نخست را به خود اختصاص داده که در این راستا 8 هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش از خدمات فرهنگی کمیته امداد برخوردار شده‌اند.

زلالی با اشاره به اینکه جشن خودکفایی 10 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد همه ساله در استان اردبیل برگزار می‌شود، گفت: امسال نیز با ارائه تسهیلات کم‌بهره و زمینه‌سازی شرایط اشتغال، 10 درصد خانواده‌های تحت پوشش این نهاد از چرخه حمایت این کمیته خارج شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبل اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سال آینده برای 3 هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش اشتغالزایی انجام شود و از 38 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته در سال 93 برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی تاکنون 9 میلیارد تومان پرداخت و بقیه نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon