مدافع برزیلی جدید تراکتورسازی کیست

مدافع برزیلی جدید تراکتورسازی کیست

خبرگزاری تسنیم: مدافع جدید برزیلی تراکتورسازی پس از حضور در کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی به نماینده فوتبال تبریز پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سِلیو فریرا دوسانتوس بازیکن برزیلی با پیوستن به تیم تراکتورسازی صبح امروز در نخستین تمرین این تیم پس از دیدار با نسف قارشی ازبکستان حضور پیدا کرد.

مدافعی از مهد فوتبال جهان در ایران

این بازیکن که متولد 20 جولای 1987 است در حال حاضر 27 ساله بوده و در پست دفاع چپ بازی می‌کند و قابلیت بازی در دفاع راست را هم دارد. این مدافع 189 سانتی‌متر قد و 88 کیلوگرم وزن داشته و جزو مدافعان بلندقدی است که در فوتبال ایران حضور پیدا می‌کند.

وی در آمریکای جنوبی و در شهر پاراکاتو از ایالت Minas Gerais در برزیل دیده به جهان گشود و فوتبال حرفه‌ای خود را سال 2004 از تیم União Recreativa dos Trabalhadores در ایالت دو پاتوس د میناس آغاز کرد که این باشگاه در سال 1939 تأسیس‌شده و 3 بار سابقه حضور در جام حذفی برزیل را دارد که تیم چندان پرافتخاری در کشور فوتبال خیز برزیل محسوب نمی شود.

این بازیکن پس از دو سال حضور در این تیم به Ferroviário Atlético Clube پیوست که نام این تیم در زبان پرتغالی به معنای "کارگر راه‌آهن" است. این تیم که در برزیل به تیم پرافتخار سائوپائولو شباهت دارد به "کوسه" ملقب شده است.

 

آسیای شرقی مقصد بعدی این بازیکن برزیلی

این بازیکن چپ پا که در ادامه به تیم دوم پونته پرتا برزیل پیوسته بود در یکم ژانویه 2007 در تیم نخست این باشگاه حضور یافت. این باشگاه که در لیگ برتر برزیل بازی می‌کند جزو تیم‌های ته جدولی این کشور محسوب می‌شود و بازیکنی در تیم ملی برزیل ندارد که در زمان حضور این بازیکن در لیگ B فوتبال کشور برزیل حضور داشت.

وی یک سال بعد به تیم رکریتیوو کاسکاول پیوست که در سال 2001 تأسیس‌شده بود پس از یک سال حضور در این تیم در یک می 2009 بار دیگر به تیم سابق خود پونته پرتا بازگشت.

فریرا دوسانتوس در ادامه از این تیم جداشده و به‌عنوان بازیکن آزاد بدون تیم ماند تا در نخستین روز ماه سپتامبر همین سال به تیم دیگر برزیل بپیوندد و از این تیم هم راهی گوئیژو رن چین شود که در حال حاضر چهارمین تیم لیگ چین محسوب می‌شود. این بازیکن در گوئیژو رن هم زیاد نماند و ماه ژوئن از این تیم جدا شد.

 

پرتغال، مالدیو و اکراین دوران اوج سِلیو فریرا

در آگوست 2010 این بازیکن به تیم بلیننسز پرتغال پیوست و 1309 دقیقه برای این تیم بازی کرد که در طول فصل 17 دیدار برای این تیم به میدان رفت که 15 بار به‌عنوان بازیکن فیکس و 2 بار نیز به‌عنوان یار تعویضی وارد زمین مسابقه شد و 11 دیدار نیز نیمکت نشین بود که در طول این فصل 6 بار کارت زرد دریافت کرد.

این بازیکن برزیلی در سال 2011 به تیم دیویزا ناسیونال مالدیو پیوست که تیم صدرنشین این کشور بود و در این کشور که از فوتبال قدرتمندی برخوردار نیست 2386 دقیقه در طول 27 دیدار به میدان رفت که در تمامی این دیدارها به‌عنوان بازیکن اصلی در ترکیب تیمش حضور داشت. 3 گل زده و 2 کارت زرد نتیجه حضور این بازیکن در این تیم بود.

باشگاه فوتبال تاوریا سیمفروپول اکراین تیمی بود که دوسانتوس در سال 2012 برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد. وی 1922 دقیقه در نخستین سال حضورش در این تیم به میدان رفت و 22 بازی برای تیمش انجام داد و 5 کارت زرد نیز دریافت کرد.

وی فصل بعدی هم در این تیم حضور ماند و 360 دقیقه برای تیمش به میدان رفت که فقط 4 دیدار این تیم را همراهی کرد و با به ثمر رساندن یک گل و دریافت 2 کارت زرد از این تیم خداحافظی کرد.

حضور بی نتیجه در رومانی و سفر به ایران

آسترا گیورجا رومانی مقصد بعدی این بازیکن بود و فریرا به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم پیوست که پس از استوا بخارست دومین تیم قدرتمند این کشور محسوب می‌شود. وی بدون انجام حتی یک بازی این تیم قدرتمند رومانیایی را ترک کرد.

سرانجام این بازیکن برزیلی راهی ایران شد تا با امضای قرارداد با تراکتورسازی به کمک خط دفاعی این تیم بیاید.

طبق اعلام سایت‌های خارجی این بازیکن 264000 پوند قیمت دارد.

گزارش از امیر توپچی‌پور

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon