بیماران نادر ایران توسط متخصصان برتر دنیا معاینه رایگان شدند

بیماران نادر ایران توسط متخصصان برتر دنیا معاینه رایگان شدند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز جامع مدیریت سرطان بنیاد بیماری‌های نادر ایران گفت: حدود ۴۰۰ بیمار نادر در حوزه سرطان و ژنتیک توسط مطرح‌ترین متخصصان پزشکی دنیا معاینه و ویزیت رایگان شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی حسینیان در حاشیه ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر که همزمان با 94 کشور جهان در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: صبح امروز جمعه 8 اسفند بیش از 350 تا 400 بیمار نادر در حوزه‌های سرطان و ژنتیک توسط تیم تخصصی بنیاد بیماری‌های نادر ویزیت و معاینه رایگان شدند.

وی افزود: در تیم تخصصی بنیاد بیماری‌های نادر، پرفسور رولفس از اساتید آلمان بنامی در حوزه  ژنتیک، پروفسور فیروزیان استاد ایرانی دانشگاه‌های آلمان، پروفسور بوداغی و دکتر شهبازی حضور داشتند  که بیماران نادر را تحت معاینه و ویزیت قرار دادند و از بین این بیماران حدود 100 بیمار به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بنیاد ارجاع شدند تا کارهای درمانی آنان انجام شود.

حسینیان تصریح کرد: در ششمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماران نادر تفاهمنامه‌ای نیز بین پروفسور رولفس که رئیس یکی از معتبرترین آزمایشگاه ژنتیک جهان است با بنیاد بیماری‌های نادر ایران منعقد می‌شود تا بتوانیم در چارچوب شرکت‌های دانش‌بنیان و با محوریت اقتصاد مقاومتی دانش فنی و علمی ژنتیک آزمایشات ژنتیک را در ایران مرور کنیم.

رئیس مرکز جامع مدیریت سرطان بنیاد بیماری‌های نادر ایران خاطرنشان کرد: هزینه هر بیمار نادر ماهانه از یک میلیون تا 30 میلیون برآورد می‌شود و بنیاد بیماری‌های نادر سعی بر آن دارد تا بتواند بیشترین اقدامات را در حوزه تشخیص این بیماران انجام دهد که در این راستا توانستیم بیش از 350 تا 400 بیمار را نیز به صورت رایگان با مشارکت برترین متخصصان بنام سرطان و ژنتیک دنیا به صورت رایگان ویزیت و معاینه کنیم. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon