مانع اصلی اقتصاد مقاومتی در ایران وابستگی اقتصادی به نفت است


مانع اصلی اقتصاد مقاومتی در ایران وابستگی اقتصادی به نفت است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اصفهان گفت: مانع اصلی اقتصاد مقاومتی در ایران وابستگی اقتصادی به نفت است و نفت که قرار بود یک سرمایه ملی باشد، امروز تبدیل به یک نوع وابستگی برای ما شده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به برخی بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره نقش دولت و مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: تأکید رهبری بر رفع وابستگی به بیگانه و سرمایه‌گذاری بر امکانات داخلی است که البته اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام‌شده است، همان‌گونه که شما شاهد هستید در این دوره بر اساس قانون، 20 درصد یارانه‌ها به تولید اختصاص گرفت که این کار در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شد، این در حالی است که سالیان سال این قانون اجرانشده بود.

وی افزود: در زمینه آب و کشاورزی و صنعت و تولید در مجلس در بحث بودجه عنایت‌های خوبی شده است که حرکتی خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برخی کوتاهی‌ها از سوی دولت و مجلس در تحقق خواسته‌های رهبری درباره اقتصادی مقاومتی، بیان کرد: بسیاری از توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت و مجلس درباره صنعت، کشاورزی، جمعیت شهری و تکیه بر روی امکانات و سرمایه‌های داخلی بی‌پاسخ‌ مانده است.

وی با بیان اینکه مانع اصلی اقتصاد مقاومتی در ایران وابستگی اقتصادی به نفت است، بیان کرد: از دوره پهلوی تاکنون مشکل ما این است که اقتصاد این کشور به نفت وابسته شده و نفت که قرار بود یک سرمایه ملی باشد، امروز تبدیل به یک نوع وابستگی برای ما شده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رهبر تصریح کرد: البته تحریم‌هایی که امروز علیه صادرات نفت ایران شده، به نفع ما بوده و می‌تواند خود یک عطیه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

وی با اشاره به موانع دیگری که بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارد، اظهار داشت: جدای از وابستگی اقتصاد ما به نفت، عدم وجود طرحی جامع در این زمینه، عدم‌حمایت از سرمایه‌گذاران و کارخانه‌های داخلی و افزایش واردات و عدم ارائه الگویی مناسب برای مصرف در کشور از دیگر مشکلات اقتصادی کشور است  که با رفع هرکدام از این موانع، می‌توان گامی به اقتصاد مقاومتی نزدیک شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon