خانه‌های مسکونی قزوین شناسنامه‌ فنی دریافت می‌کنند


خانه‌های مسکونی قزوین شناسنامه‌ فنی دریافت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر قزوین گفت: برای خانه‌های مسکونی قزوین شناسنامه فنی صادر می‌شود.

سیدکاظم مجابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: در حوزه صنعت ساخت‌وساز ساختمان قزوین فعالیت‌های بسیار خوبی در بخش کیفی‌سازی ساختمان‌ها انجام شده است که این امر باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای قوانین در رابطه با ساخت‌وساز ساختمان‌ها عنوان کرد: کارفرمایان باید توجه ویژه‌ای به رعایت قوانین ساخت‌وساز ساختمان‌ها داشته باشند و همچنین مسئولان حوزه صنعت ساختمان نیز باید بر چگونگی اجرای فعالیت‌های ساختمانی که توسط کارفرمایان صورت می‌گیرد، نظارت بیشتری انجام دهند.

عضو شورای شهر قزوین با تأکید بر اینکه باید یک گروه متخصص برای نظارت فعالیت‌های ساختمانی این شهر تشکیل شود، اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح کیفی و ایمنی فعالیت‌های ساختمانی در قزوین باید یک مجری ذی‌صلاح برای نظارت بر اینگونه فعالیت‌ها انتخاب شود.

وی با بیان این نکته که مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای بسط و گسترش قوانین ساخت‌وساز در قزوین فعالیت‌های بیشتری انجام دهند، تصریح کرد: در کنار توسعه قوانین ساخت‌وساز ساختمان باید خدمات فنی مهندسی نیز برای ارتقای سطح کیفی ساخت‌وساز‌ها در قزوین گسترش پیدا کند و باید از ظرفیت مهندسین با تجربه در این راستا استفاده شود.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: مهندسین ساختمان باید مباحث ایمنی ساختمان‌ها را مورد بررسی قرار دهند چراکه نظارت آن‌ها در این زمینه سبب می‌شود که کارفرمایان توجه جدی‌تری به بخش ایمنی و اصول مقاوم‌سازی ساختمان‌ها داشته باشند.

مجابی با بیان این نکته که فعالیت افراد غیر متخصص در حوزه ساخت‌وساز به صنعت ساختمان قزوین لطمه وارد کرده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه عمر ساختمان‌های در حال ساخت را به مدت یکسال افزایش دهیم افراد متخصص و کارشناس باید بیش از پیش در حوزه صنعت ساختمان فعالیت کنند چراکه افزایش طول عمر ساختمان‌ها صرفه‌جویی در انرژی را نیز به همراه می‌آورد.

وی عنوان کرد: همچنین برای خانه‌های مسکونی قزوین شناسنامه فنی صادر می‌شود که این شناسنامه‌ها باید در قیمت ساختمان‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon