برخی در سال۸۸ می‌خواستند جمهوریت نظام را وتو کنند/ اشرافیت آنها "رای مردم" را برنمی‌تافت

برخی در سال88 می‌خواستند جمهوریت نظام را وتو کنند/ اشرافیت آنها "رای مردم" را برنمی‌تافت

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی در سال۸۸ می‌خواستند جمهوریت نظام را وتو کنند؛ اشرافیت آنها "رای مردم" را برنمی‌تافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اراک، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که عصر امروز در مسجد الزهرا(س) اراک در بین مردم حاضر شده بود، طی سخنانی با اشاره به این سنت الهی که هر خداوند را یاری کند، برکات خدا به سوی او سرازیر می‌شود، گفت: ما این مسئله را بارها تجربه کرده‌ایم و هر گاه به سنت الهی عمل کردیم، یاری و برکات خداوند متوجه ما شد.

وی ادامه داد: شاهد این بودیم که هر گاه جوانان این مرز و بوم به یاری دین خدا برخواستند، توانستند رحمت الهی را برای خود و کشورشان به ارمغان بیاورند و این سنت الهی فقط مختص به دفاع مقدس نیست بلکه در همه عرصه‌ها می‌تواند جاری شود و همه مومنین تکلیف دارند به این مهم اقدام کنند؛ این وظیفه دیگر برای آنها وظیفه فردی نیست، بلکه وظیفه اجتماعی می‌شود.

جلیلی کار بزرگ امام راحل را آوردن دین به جامعه دانست و گفت: هنر امام این بود که با تسری ایمان و تقوی به شئون مختلف، برکات الهی را متوجه کشور کرد و اگر همه ما این وعده الهی را باور داریم، وظیفه ماست که آن را محقق کرده و البته وظیفه حکومت است که به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

"اگر هدف از حکومت کسب قدرت و فزونی ثروت باشد، حرکتی علوی نیست چرا که حضرت امیر می‌فرمایند، "خدایا تو خود شاهدی آنچه از سوی ما شکل گرفت تلاشی برای کسب قدرت و فزونی ثروت نبود بلکه می‌خواستیم نشانه‌های دین تو را آشکار سازیم، تا احکام دین تو جاری شود و امت از آن بهره‌ ببرند."

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: نباید امید داشت که فردی به عنوان قهرمان بیاید و مجموعه‌ای از رفتارها را انجام دهد و نتیجه حاصل شود. هنر بزرگ امام و ولایت فقیه این بود که جمهوری اسلامی را بنا نهاد و ظرفیت همه انسان‌ها را آزاد کرد.

جلیلی با اشاره به فتنه سال 88 گفت: در فتنه 88 عده‌ای می‌خواستند رای مردم را وتو کنند و می‌گفتند چرا باید ارزش رای همه مردم با هم یکسان باشد و یا همه مردم باید نظر آنها را داشته باشند و یا می خواستندن جمهوریت وتو شود. چرا که اشرافیت آنها، رای مردم را برنمی‌تافت. اما "ولایت فقیه در برابر آنها ایستاد و اجازه وتوی جمهوریت را نداد".

وی با بیان اینکه نباید دنبال قهرمانی باشیم که ولو چند صباحی با تمام قدرت کار کند، گفت: علت این گفتنم این است که کشور ما وقتی پیشرفت می‌کند که ظرفیت همه مردم آزاد شود و استعداد همه مردم به کار گرفته شود و اولین وظیفه دستگاه‌های دولتی آزادکردن ظرفیت آحاد جامعه است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، یکی از دغدغه‌های عموم مردم را بحث‌هایی همچون تورم و گرانی و اشتغال عنوان کرد و گفت: به راستی چرا باید بین مردم شاهد چنین دغدغه‌هایی باشیم و باید جلوی سختی‌هایی که مانع آزاد شدن ظرفیت‌های مردم هستند را بگیریم؛ در بیان امیرالمومنین و قرآن کریم هم داریم که نباید به توده‌های مردم فشار بیاید و این بیانات و آیات قرآن برای این نیست که از کنار آنها عبور کنیم، بلکه باید در آنها تدبر کرده و آنها را به صحنه اجتماع بیاوریم.

جلیلی با اشاره به ریشه‌های چشمگیری تورم اظهار داشت: وقتی تورم شکل می‌گیرد که نتوان نقدینگی را کنترل کرده و به ازای آن کالا تولید کرد که از آن به عنوان مالیات تورمی یاد می‌شود و مردم به صورت غیرمستقیم مالیات بیشتری می‌دهند و نامگذاری سال گذشته توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به همین خاطر بود؛ تمام ظرفیت‌های کشور می‌تواند تولیدی را در تراز ملی فراهم کرده و نباید مشکلی در این زمینه داشته باشیم اما ساز و کارها مقابل آن هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی واردات به کشور، کنترل نشده باشد و جلوی قاچاق گرفته نشود، این مسئله به تولید ملی ضربه می‌زند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به گفته برخی افراد که پرداخت یارانه نقدی را دلیل تورم می‌‌دانند، گفت: این افراد چرا  70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی را نمی‌بینند که از این 70 هزار میلیارد تومان 5 هزار میلیارد تومان آن فقط دست 6 نفر است و زمانی که خدمت آیت‌الله دری نجف‌آبادی رسیده بودم، وی می‌گفت در اراک فردی است که 440 میلیارد تومان معوقه بانکی دارد و آنرا پرداخت نمی‌کند.

جلیلی تاکید کرد: دولت باید مدعی این موارد و مانع این موضوع باشد که کسانی بخواهند سرمایه‌های دولت را در جهت افراد اندکی محدود کنند چرا که سرمایه‌های کشور باید آزاد شود و همه مردم از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به توجه نکردن به مقوله ارزش افزوده در تولیدات، خاطرنشان کرد: چرا باید سنگ آهن را بدهیم و میل‌گرد وارد کنیم و یا چرا باید مواد اولیه پتروشیمی را بدهیم و مواد مورد نیاز کشور را با چند برابر قیمت وارد کنیم و یا چرا باید محصولات کشاورزی را خام‌فروشی کنیم و کشاورز نمی‌تواند از محصولش به آن اندازه که زحمت کشیده برداشت کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چرا باید محصولی را با سه برابر قیمت وارد کنیم و از کشاورز داخلی آن را با نصف قیمت بخریم. اگر ساز و کارها در جهت خدمت به مردم باشد، ظرفیتی آزاد می‌شود که قدرت هسته‌ای در برابر آن هیچ است و باید برای این موارد برنامه‌ریزی کرد و تدبیر داشت.

جلیلی با بیان اینکه 15 هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است، گفت:  این منابع باید در کجا هزینه شود، بطور مثال در کشاورزی با مشکل آب مواجه هستیم و برای ایجاد شبکه آبیاری تحت فشار به کشاورزان 85 درصد وام داده می‌شود، اما آنها نقدینگی لازم برای 15درصد باقی آن را هم ندارند. می‌توان تدابیری اندیشید که با استفاده از همین صندوق توسعه ملی آنها کل این مقدار را وام بگیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر می‌گوییم دولت آینده براساس گفتمان انقلاب اسلامی باید عدالت را در همه عرصه‌ها به وجود بیاورد، باید آن را عینی کنیم و ساختارهای کشور عادلانه باشد و عدالت ساختاری را شاهد باشیم که اگر این موارد محقق شود، شاهد آزاد شدن نیروی بزرگی خواهیم بود. در جنگ تحمیلی نیز جنگ‌افزار ویژه‌ای در اختیار نداشیم، بلکه ظرفیت جوانان ما آزاد شد و در انرژی هسته‌ای نیز وقتی ظرفیت‌ها آزاد شد، موفقیتی رقم خورد که ایران جزو 10 کشور برتر هسته‌ای قرار گرفت. 

وی درا دامه خاطرنشان کرد: طبیعی است که دشمنان برای پیشرفت ما فرش قرمز پهن نمی‌کنند و از پیشرفت‌های ما خوشحال نمی‌شوند و با هر چیزی که بتوانند، می‌خواهند جلوی پیشرفت ما ر ابگیرند. اما موفقیت ملت ما این بوده که در دنیا نشان داده است که می‌تواند در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا ایستاده و اراده خودش را به آنها تحمیل کند.

"آمریکا دیگر نمی‌تواند اراده خودش را به ما تحمیل کند چرا که قصد داشت رژیم شاه را نگه دارد، اما سرنگون شد و یا صدام را تشویق و تجهیز کرد تا کشور ما را از بین ببرد، اما سربلند بیرون آمدیم و یا می‌خواستند که جلوی هسته‌ای شدن ما را بگیرند، اما هسته‌ای شدیم و هر جا که فشار دشمنان بیشتر بوده، موفقیت‌های ما در آن حوزه‌ها بیشتر شده است، مثال آن ر ادر حوزه نظامی و هوا و فضا به صورت ملموس مشاهده می‌کنیم."

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به مدد اسلام ناب موفقیت‌هایی بزرگی را به دست آورده و به اعتراف دشمنان به عنوان قدرت منطقه‌ای شناخته می‌شود، این اقتدار فقط به منطقه خلاصه نمی‌شود و همین دشمنان می‌گویند که حل مسئله سوریه بدون ایران ممکن نیست و علت این اقتدار، غیر از گفتمان اسلام ناب و پشتیبانی مردم از نبوده و این ظرفیت‌ها امروز بروز کرده و ما را به اوج رسانده است.

جلیلی همچنین تاکید کرد: وقتی به پشت خیمه‌های دشمن رسیده‌ایم، آنها نیاز دارند که با دروغ جنگ روانی و ابزارهای رسانه‌ای، ما را دچار تردید کنند که از این راه برگردیم و با سیاه‌نمایی سعی می‌کنند که چهره‌ای مشوه از جمهوری اسلامی نشان دهند اما امروز در موقعیت خیبر و پیچ تاریخی قرار داریم و با شعار تنش‌زدایی، نباید ما را از پشت خیمه دشمن برگردانند؛ می‌دانند که اگر دشمن بخواهد کشور ما را به تنش تهدید کند، ملت در برابر آن می‌ایستد و اگر قرار بود با هر تاکید دشمن به تنش، از برخی منافع و حقوق ملت عقب‌نشینی کنیم، دیگر از کشور چیزی باقی نمانده بود.

وی تاکید کرد: دفاع جانانه‌ای که ملت ما در هشت سال دفاع مقدس از ایلام، خوزستان و کردستان و سایر مناطق کشور انجام داد، دفاع از آنجا نبود بلکه دفاعی بود که دشمن را برای همیشه ناامید کرد که با حمله نمی‌تواند به مقاصد خودش برسد و اگر بنا بود که هر تهدیدی متوجه کشور باشد و ما عقب‌نشینی کنیم و یا بگوییم از تنش پرهیز می‌کنیم، باید تا به حال کل کشور را به یغما می‌بردند ولی 25 سال است که آنها فکر حمله نظامی را از سر بیرون کرده‌اند و تنها شعار حمله نظامی را سر می‌دهند اما می‌دانند که این عرصه، عرصه‌ای نیست که وارد آن بشوند و بنا به گفته مقام معظم رهبری اگر وارد این عرصه بشوند، دیگر خروج از آن دست خودشان نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دفاع از حقوق هسته‌ای، دفاع از همه حقوق ملت است، گفت: دشمنان باید بدانند که در این مسئله، با مقاومتی روبرو خواهند شد که دیگر نتوانند به حقوق دیگر طمع کنند.

جلیلی در ادامه خطاب به حاضران گفت: اینکه می‌گویید "نه سازش نه تسلیم"، قبول اما همه ما یار رهبری هستیم و اتفاقا بر همین مبناست که می‌گوییم می‌توانیم پیشرفت کنیم چرا که هر گاه به درستی در خط ولایت و پیروی از آرمان‌های امام و مقام معظم رهبری حرکت کردیم، موفقیت‌های بزرگی برایمان رقم خورد و هرگاه که فاصله گرفتیم و یا زاویه و انحرافی پیدا کردیم، نقطه توقف پیشرفت‌های ما شد و هر نقطه انحراف از ولایت نقطه توقف پیشرفت ملت خواهد بود.

جلیلی تاکید کرد: دولتی می‌تواند موفق باشد که تا آخر دقیقا پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کند، این یک شعار نیست بلکه باور و اعتقاد یا یک حقیقت دینی است چرا که قرآن می‌فرماید اگر حیات جدیدی می‌خواهید، باید به خداوند و پیامبر(ص) لبیک بگویید و امروز مظهر آن پیروی از ولایت فقیه است.

وی در خصوص چگونگی تعریف رابطه کارگزاران با حکومت گفت: در این مورد طبق فرمایش حضرت امیر، کارگزاران باید گوش شنوا نسبت به مردم داشته باشند و خواست آنها را بشنوند و مجموعه دستگاه‌های دولتی باید به عنوان وظیفه اصلی خود حرف مردم را شنیده و مشکلات آنها را حل کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه ظرفیت ملت ما با سازوکارهای مبتنی بر اسلام ناب می‌تواند به گونه‌ای آزاد شود که بسیاری از مشکلات کشور، نباشد یا به حداقل برسد، گفت: اگر بتوانیم ظرفیتی که جوانان ما در 8 سال دفاع مقدس بروز دادند، آن را به سازمان‌های دولتی بیاوریم، می‌توانیم با نگاه امیدوارانه به  آینده، موفقیت‌های بیشتری را رقم بزنیم چرا که دستگاه‌های دولتی از وضع موجود و ناکارآمدی خود، رنج می‌برند.

جلیلی در پایان سخنانش تصریح کرد: به امید خدا، 24 خرداد ماه جاری، حماسه سیاسی رقم می‌خورد و امیدواریم هر برادری که بتواند آرای مردم را جلب کند، بتوانیم حماسه اقتصادی را از فردای آن روز رقم بزنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon