افشای یک مرکز سرّی بازجویی و شکنجه در داخل خاک آمریکا

افشای یک مرکز سرّی بازجویی و شکنجه در داخل خاک آمریکا

خبرگزاری تسنیم: روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که پلیس شیکاگو از یک ساختمان برای بازداشت و شکنجه مظنونان تروریستی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت که این مجتمع ساختمانی در شهر نیویورک تبدیل به مرکز فعالیت پلیس مخفی آمریکا برای اقداماتی همچون بازجویی از متهمان به فعالیت‌های تروریستی شده بود.

در این ساختمان که مانند مراکز سیاه سیا در برخی کشورهای اروپایی، مورد استفاده دستگاه‌های امنیتی آمریکا بود، افرادی که گاه سن آنان فقط به پانزده سال می‌رسید، ساعت‌ها بدون هیچ حکم قضایی بازداشت می‌شدند، دست و پاهای آنان بسته می‌شد، مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار می‌گرفتند و از دسترسی دادستان‌ها به داخل این ساختمان نیز جلوگیری می‌شد. مشخصات این ساختمان نیز از مرکز اطلاعات عمومی حذف شده بود.

پلیس شیکاگو با رد این اتهام‌های روزنامه انگلیسی، اعلام کرده است این ساختمان به هیچ وجه مرکزی سرّی و امنیتی نیست و همه اسناد آن نیز در دسترس است. همچنین بنا به ادعای پلیس، هیچ اقدامی برای نقض حقوق بازداشت شدگان صورت نگرفته است.

منتقدان با اشاره به اینکه می‌توان موارد مشابه زیادی را در سراسر آمریکا نشان داد که مشخصاتی این‌چنینی دارند، افزایش چنین ساختمان‌هایی را نشان از افزایش میل به نظامی گرایی در پلیس آمریکا می‌دانند.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت