راهپیمایی مردم یمن در حمایت از انصار الله

راهپیمایی مردم یمن در حمایت از انصار الله

خبرگزاری تسنیم: مردم یمن راهپیمایی گسترده ای را در شهرهای مختلف این کشور در حمایت از جنبش انصار الله و بیانیه قانون اساسی برگزار کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرنگار شبکه العالم در صنعا گفت: مردم مناطق مختلف یمن از جمله صعده، حدیده و صنعا (پایتخت) در پاسخ به دعوت جنبش انصارالله، راهپیمایی‌های گسترده‌ای برپا کردند.

راهپیمایان یمنی در شعارهای خود، ضمن تاکید بر حمایت از کمیته های انقلابی، مخالفت خود با هرگونه دخالت خارجی و قیمومیت بیگانگان بر یمن ابراز داشتند.

راهپیمایی استان صعده برای تایید اعلامیه قانون اساسی و برای ابراز مخالفت با فشارهای امریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد.

در این راهپیمایی، انقلابیون بر ادامه دادن به راه خود تا تحقق تمام اهداف تاکید کردند و این در حالی است که شورای همبستگی قبایل در صعده نیز مشروعیت عبدربه منصور هادی رییس جمهور فراری را ملغی اعلام کرد.

راهپیمایان از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و حزب سلفی الاصلاح به شدت انتقاد کردند و آنها را به حمایت از تروریسم بویژه القاعده متهم کردند.

شورای همبستگی قبایل نیز با لغو مشروعیت منصور هادی، خواستار انحلال حزب الاصلاح به عنوان حزب حامی تروریسم شد و همچنین از قبایل یمن خواست تا درصورت لزوم، برای جنگ آماده باشند.

دیدار سفیر عربستان با منصور هادی در عدن

منابع خبری در عدن گزارش دادند که سفیر عربستان در یمن با منصور هادی  رئیس جمهور مستعفی یمن در عدن دیدار کرده است.

تداوم گفت‌وگوی احزاب یمنی درباره شورای ریاست جمهوری

آخرین جلسه احزاب و جریان های سیاسی یمن برای بحث درباره ساختار و حیطه اختیارات شورای ریاست جمهوری با حضور جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در امور یمن جمعه شب پایان یافت.

برخی منابع به خبرگزاری "خبر" یمن گفتند: این جریان ها و احزاب به بحث درباره شورای ریاست جمهوری و اختیارات آن ادامه دادند.

به گفته این منابع، نمایندگان حزب تجمع اصلاحات و حزب سوسیالیست در این جلسه حاضر نبودند.

این منابع گفتند که حزب تجمع اصلاحات و حزب سوسیالیست خواستار ملاقات جداگانه با بن عمر شدند و انتظار می‌رود که مشکل عدم حضور اینها در جلسات گفت وگوی امروز شنبه حل و فصل شود.

این منافع تصریح کردند: هنوز هیچ توافقی بین احزاب و جریان ها درباره شورای ریاست جمهوری تاکنون انجام نشده است و گفت وگوها امروز شنبه از سرگرفته می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان