جزئیات فروش نفت اقلیم کردستان عراق به رژیم صهیونیستی

جزئیات فروش نفت اقلیم کردستان عراق به رژیم صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم: لیست‌های پیگیری مسیرهای عبوری نفت‌کش‌ها در منطقه نشان می‌دهد که چندین محموله نفتی از اقلیم کردستان عراق در بنادر سرزمین‌های اشغالی تخلیه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع تجاری و لیست‌های نظارت بر کشتیرانی نوشت یک نفت‌کش وابسته به اقلیم کردستان عراق که در طول ماه‌های گذشته به علت شکایت اعضای دولت بغداد از تخلیه محموله خود در ایالت تگزاس آمریکا جلوگیری شده بود، به دریای مدیترانه بازگشت و محموله خود را در سرزمین‌های اشغالی تخلیه  کرد.

نفت‌کش یونایتد کالافرفتا که یک میلیون بشکه نفت خام از اقلیم کردستان عراق بار زده بود، با منازعه حقوقی بین دولت عراق و آمریکا از ژولای گذشته معطل مانده بود، چرا که اقلیم کردستان عراق به دنبال فروش نفت این کشور به ‌صورت مستقل از دولت است.

دولت بغداد چند ماه پیش سعی کرد حکمی از دادگاه آمریکایی برای جلوگیری از فروش این محموله نفتی دریافت کند، اما در اواخر ژانویه گذشته و اندکی پس از توافق نفتی بغداد و اردبیل این نفت‌کش از سواحل تگزاس به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت کرد.

براساس گزارش ها و لیست‌های حرکت کشتی ها که این هفته منتشر شد، نفت‌ کش مذکور با محموله کامل خود به سمت بندر عسقلان رژیم صهیونیستی حرکت کرد و مدتی بعد، از 22 فوریه سیستم ارتباط این نفت‌کش با ماهواره موجود در آن قطع شد، این ارتباط دیروز بار دیگر متصل شد و مشخص گردید این کشتی کاملاً خالی است.

منابع تجاری و لیست‌های پیگیری کننده حرکت کشتی‌ها تأکید دارند که چندین نفت‌ کش محموله ‌های نفت خود را از بندر جیهان ترکیه بار زده و در بنادر سرزمین‌های اشغالی تخلیه کرده اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان