مذاکرات بین آمریکا و کوبا پیشرفت داشته است

مذاکرات بین آمریکا و کوبا پیشرفت داشته است

خبرگزاری تسنیم: دور دوم مذاکرات آمریکا و کوبا برای عادی سازی روابط سیاسی و دیپلماتیک در حالی روز گذشته برگزار شده که دو طرف از پیشرفت خوب گفتگوها خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا و کوبا قصد دارند پس از 54 سال روابط سیاسی و دیپلماتیک را بار دیگر از سر بگیرند. دور دوم مذاکرات آمریکا و کوبا در حالی روز گذشته برگزار شده که هنوز هیچ تاریخ دقیقی برای از سرگیری روابط دو کشور اعلام نشده است.

کوبا بارها خواستار آن شده است تا نام این کشور از فهرست کشورهای حامی تروریسم حذف شود. ولی واشنگتن اعلام کرده است که در حال بررسی این مساله است و از سرگیری روابط عادی با کوبا و بازگشایی سفارتخانه های دو کشور نباید با این مساله پیوند بخورد.

جوزفینا ویدال رئیس هیات مذاکره کننده کوبا تاکید کرد که حذف نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم، پیش شرطی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با آمریکا نخواهد بود. ولی این یک اولویت برای کوبا است. این مساله خیلی سخت است که روابط خود را بار دیگر عادی کنیم در شرایطی که هنوز نام کشور ما در فهرست کشورهای حامی تروریسم باشد.

دور نخست مذاکرات مقام های ارشد آمریکا و کوبا ماه گذشته در هاوانا برگزار شده بود.

وی افزود: ما به پیشرفت دست یافته ایم. هنوز هیچ زمان دقیقی برای نشست آتی در خصوص عادی سازی روابط ، تعیین نشده است ولی دو طرف به تماس های خود ادامه خواهند داد و وی امیدوار است تا طی هفته های آینده پیشرفت های بیشتری در زمینه خارج کردن نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم حاصل شود.

در دسامبر 2014 میلادی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را برای از سرگیری روابط سیاسی با کوبا اعلام کرد. 16 ژانویه ، آمریکا بازنگری قوانین مربوط به تسهیل سیاست های تجاری و سفر با کوبا را آغاز کرده است. آمریکا از سال 1961 میلادی تحریم های زیادی را علیه دولت کوبا اعمال کرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت