گودرزی: مصوبه مجمع تشخیص را نشان دادند و گفتند پرداخت حق پخش غیرقانونی است

گودرزی: مصوبه مجمع تشخیص را نشان دادند و گفتند پرداخت حق پخش غیرقانونی است

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد مسئولان صداوسیما به او گفته‌اند طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت، پرداخت حق پخش تلویزیونی برای مسابقات لیگ برتر غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست هم‌اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزش ایران از صبح امروز (شنبه) در آکادمی ملی المپیک آغاز شده و در حال برگزاری است.

محمود گودرزی، وزیر ورزش در این مراسم گفت: اقتصاد ما دولتی است و با این اقتصاد توسعه اجتماعی و شکوفایی صنعت محقق نمی‌شود. قانونگذار در اصل 44 این موضوع را پیش‌بینی کرده تا وابستگی اقتصادی به دولت کم شود و جامعه به سمت شکوفایی برود.

وی در ادامه افزود: دولت‌ها توانایی انجام کلیه امور مردم را ندارند و امروز به این باور رسیده‌ایم که می‌توانیم از پتانسیل خود مردم استفاده کنیم.

گودرزی تاکید کرد: در حوزه فدراسیون‌ها و ورزش متوجه شدیم اتکا به بودجه دولت نه تنها کافی نیست، بلکه اگر می‌خواهیم به سرعت این توسعه را رقم بزنیم باید تلاش کنیم. لازم است نوع نگاه خود را عوض کنیم و به سمت خودکفایی اقتصادی حرکت کنیم.

وزیر ورزش یادآور شد: ما نمی‌توانیم ورزش را مجرد از سایر معقولات اجتماعی بدانیم و اگر همین‌گونه فکر کنیم صحیح نیست و به بیراهه می‌رویم. اگر در جامعه ما اقتصاد، دولتی است رفتن به سمت خصوصی‌سازی و رهای کردن ورزش از دولت امری محال است و باید پیش‌نیاز‌های آن محقق شود.

وی با اشاره به موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال، تصریح کرد: در این خصوص پیگیری‌های زیادی کردم و شخصا رایزنی کردم و این موضوعات در جلسه هیئت دولت مطرح شد. به دنبال گرفتن این حق بودیم اما مدیران صدا و سیما مصوباتی را از مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان دادند که در آن حق پخش تلویزیونی برای فوتبال و ورزش غیرقانونی اعلام شده و آنها می‌توانند تنها به ورزش کمک کنند و اعانه بدهند. صدا و سیما دولتی است پس یک بخش دولتی نمی‌تواند برای بخشی دیگر تکلیف بدهد.

وزیر ورزش تاکید کرد: زمینه ایجاد شبکه‌های تلویزیونی باید فراهم شود ولی رفتاهای سیاسی نشان می‌دهد که این مسئله شدنی نیست و چون تلویزیون نمی‌تواند به عنوان بخش خصوصی باشد پس نمی‌تواند کمکی هم به ورزش داشته باشد.

وی در ادامه به خصوصی‌سازی باشگاه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ما امروز می‌بینیم که شرایط واگذاری فراهم شده اما با عدم استقبال روبرو هستیم. پیش از این همه می‌گفتند که باید این واگذاری هر چه زودتر برگزار شود اما امروز هیچ خریداری وجود ندارد چون می‌بینند که خروجی برایشان ندارد. در گذشته هم این اتفاق افتاده و می‌بینیم که باشگاه‌ها به حال خودشان رها شدند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: نگرانی من این است که حتما پیش‌نیازها فراهم شود تا مبادا این 2 باشگاه را به زمین بزنیم و ضعیف کنیم.

وی در پایان گفت: بدون در نظر گرفتن عناصر استراتژی ورزش و علمی نمی‌توانیم در بازاریابی موفق باشیم. باید از تجربه‌های ذی‌قیمت دنیا استفاده کنیم. قانونمندی‌هایی نیز وجود دارد و حرکت بر اساس آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ورزش را حل کند. ورزش مقوله‌ای است که هر چه در آن سرمایه‌گذاری شود کم است و زمینه جذب منابع بالایی دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon