گودرزی: اگر استقلال و پرسپولیس را نخرند، مثل گذشته عمل می‌کنیم

گودرزی: اگر استقلال و پرسپولیس را نخرند، مثل گذشته عمل می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان گفت: برخی محدودیت‌های موجود سبب شده بازاریابی ورزشی توسعه پیدا نکند و باید آموزش‌های لازم در این باره داده شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی در حاشیه نشست بازاریابی ورزشی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد ورزشی مباحث گسترده‌ای وجود دارد که باید برای آن سیاست‌گذاری کنیم و از نظر مادی و معنوی توسعه پیدا کنیم.

وی افزود: از نظر ساختاری هنوز اتفاقات لازم در این حوزه رخ نداده و به همین دلیل امروز با حضور جمعی از نخبگان و مدیران ورزشی مذاکره و مباحث علمی را در این باره آغاز کرده‌ایم تا راهکارها و تجارب موجود دراین حوزه مطرح شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌های موجود سبب شده بازاریابی ورزشی توسعه پیدا نکند، گفت: باید آموزش‌های لازم در این باره داده شود.

گودرزی درباره اینکه آیا فدراسیون‌ها مکلف به داشتن بخش بازاریابی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بحث تکلیف نیست اما قرار است با اجرای یک‌سری پروژه‌های متمرکز آموزشی این فدراسیون‌ها در بخش بازاریابی فعال شوند و به جای روش‌های غیرمتمرکز فعالیت‌های بازاریابی خود را به صورت دقیق عملیاتی و اجرا کنند.

گودرزی درباره بحث خصوصی‌شدن باشگاه‌ها تاکید کرد: در گذشته بیشتر باشگاه‌ها از نظر مالی به دولت متکی بودند. فدراسیون‌ها نیز همین وضعیت را داشتند در حالی‌که اعتبارات دولتی محدود است و البته عدم تجربه و‌ آموزش به مشکلات دامن زده است.

وی خاطر نشان کرد: باید آموزش‌های لازم داده شود تا فعالیت‌های مفید در حوزه بازاریابی شکل بگیرد. همان طور که پیش از این در بحث 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس شاهد بودیم که عدم توانمندی مالی و توانمندی جذب اعتبار از بیرون وجود داشت و اکنون ما باید تلاش کنیم که در‌آینده باشگاه‌های ما به برندهای خوبی تبدیل شوند واز این برند برای رونق کسب و کار و خدمات استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان درمورد اینکه 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار خواهند شد یا همچنان بلاتکلیف خواهند ماند، تصریح کرد: آنها بلاتکلیف نیستند و وضعیت‌شان روشن است. در بحث واگذاری، اینکه شرایط را تغییر دهند یا مکانیزم‌های دیگری را پیش‌بینی کنند می‌تواند به واگذاری این باشگاه‌ها کمک کند اما بحث این است که ورود به این عرصه قطعا به مشوق‌هایی نیاز دارد و باید برای بخش خصوصی آورده داشته باشد که آنها در این حوزه حاضر شوند.

وی یادآور شد: در این زمینه پیش‌بینی برخی مشوق‌ها یا مسائل در اختیار ما نیست چرا که 4 ماه است که این 2 باشگاه دیگر در اختیار ما نیستند اما قطعا افرادی علاقمند هستند که به این بحث ورود کنند.

گودرزی در واکنش به اظهارات کفاشیان مبنی بر اینکه وزیر ورزش به او علاقه ندارد، گفت: امروز بحث ما مربوط به بازاریابی است. من صحبت‌های کفاشیان را نخوانده‌ام و این نقل قول شماست. باید ابتدا صحبت‌های او را مطالعه کنم و پس از بررسی جوانب درباره آنها نظر بدهم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا تعویق زمان مجمع فدراسیون فوتبال با نظر شما بوده گفت: آنچه مقررات اجازه می‌دهد این است که توافق من در این موضوع لازم نیست و مجمع کاملا مستقل است.

وی در خصوص نامه آیان و حمایت وی از رضا زاده گفت: ما پاسخ این نامه را دادیم و اعلام کردیم که کاملا مستقل هستیم.

گودرزی در پایان در خصوص اینکه استقلال و پرسپولیس خریداری داشته یا نه گفت: تا این لحظه خریداری نداشته و انشاءالله پیدا می‌شود. باید شرایطی ایجاد شود که بخش خصوصی و خریدارها وارد شوند و اگر چنین اتفاقی نیفتد امور این باشگاه‌ها مانند شرایط گذشته پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon