ظرفیت اصول‌گرایی در کشور فراحزبی است


ظرفیت اصول‌گرایی در کشور فراحزبی است

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش‌ها برای وحدت اصول‌گرایان گفت: ظرفیت اصول‌گرایی فرا حزبی و فرا قومیتی است و در واقع اصول‌گرایی یک حزب نیست بلکه یک آرمان است.

آیت الله عباس کعبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: خودباوری و دین‌خواهی به جای خودخواهی و از خود بیگانگی، توجه به منافع عمومی , فصل الخطاب بودن ولایت فقیه از مشخصه‌های جریان‌های با بصیرت سیاسی در کشور است.

وی با اشاره به شیوه‌های ترویج و تقویت عنصر بصیرت در میان جوانان افزود: وحدت و انسجام، تکلیف‌مداری و تبیین حقایق پایه‌ای انقلاب برای نسل جوان و فرهیخته کشور در سایه توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و رعایت تقوا سبب افزایش بصیرت در جوانان می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خوزستان استان پهناوری است، گفت: اصول انقلاب اسلامی که‌‌‌ همان اصول و پایه‌های اسلام و اهل بیت است، همواره مورد تاکید مردم ولایت‌مدار و شهید پرور خوزستان بوده و هست.

وی با اشاره برخی تبلیغات دروغین شبکه‌های بیگانه و استکباری بیان کرد: خوزستان کربلای ایران است، استانی که عطرآگین شده به عطر شهدای دفاع مقدس و در تداوم آن نیز تقدیم شهدای مدافع حرم به اسلام؛ چنین مردمی نمی‌توانند بر خلاف اصول انقلاب حرکت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری همایش اصول‌گرایی در اهواز تاکید کرد: ظرفیت اصول‌گرایی فرا حزبی و فرا قومیتی است و در واقع اصول‌گرایی حزب نیست بلکه یک آرمان است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: تنوعی که در خوزستان وجود دارد برپایه وحدت و ولایت محوری می‌تواند ظرفیت اصول‌گرایی را به فعلیت برساند.

وی افزود: باید از نفع‌گرایی، خودخواهی، حزب و قومیت‌گرایی پرهیز کرد زیرا ظرفیت اصول‌گرایی فرا قومیتی و فرا حزبی است؛ درپرتو ولایت احزاب، قومیت‌ها و جریان‌های سیاسی به راحتی می‌توانند در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon