کنگره، تعطیلی وزارت امنیت داخلی آمریکا را یک هفته به تعویق انداخت

کنگره، تعطیلی وزارت امنیت داخلی آمریکا را یک هفته به تعویق انداخت

خبرگزاری تسنیم: کنگره آمریکا با تصویب طرحی برای تأمین موقت بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا، به مدت یک هفته از تعطیل شدن این وزارتخانه جلوگیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی‌تلگراف، تنها چند ساعت پیش از سر رسیدن ضرب‌الاجل اتمام بودجه وزارت امنیت داخلی آمریکا، کنگره این کشور با تصویب بودجه‌ای محدود و موقتی به این وزارتخانه امکان داد تا یک هفته دیگر هم به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

این تصمیم کنگره باعث می‌شود این وزارتخانه که مسئولیت مراقبت از مرزهای آمریکا، تأمین امنیت فرودگاه‌ها و راهبری برخی حوزه‌های حیاتی دولتی همچون سرویس‌های امنیتی این کشور را برعهده دارد از خطر تعطیل شدن (به مدت یک هفته) رهایی یابد.

اگر این وزارت‌خانه بر اثر عدم تأمین بودجه تعطیل می‌شد، هرچند کارکنان و پرسنل کلیدی این وزارتخانه به کار خود ادامه می‌دادند - و در بسیاری از موارد دستمزدی دریافت نمی‌کردند - اما دیگر کارکنان آن به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده می‌شدند. در این صورت، این اولین مورد از تعطیلی نهادهای دولتی این کشور طی بیش از یکسال گذشته می‌شد.

توافق برای تمدید - اختصاص بودجه - فعالیت یک‌هفته‌ای این وزارت‌خانه تنها دو ساعت پیش از ضرب‌الاجل نیمه‌شب گذشته حاصل شد.

پیش از ظهر روز گذشته بود که سنا تمدید سه‌هفته‌ای تأمین بودجه این وزارت‌خانه را تنها برای طرح‌هایی که احتمال می‌رفت که مجلس نمایندگان آن‌ها را رد کنند، تصویب کرد.

جناح راست جمهوری‌خواه تلاش داشت از اختلافات ایجاد شده بر سر تأمین بودجه این وزارتخانه به عنوان بخشی از کارزار سیاسی خود در مخالفت با تصمیم باراک اوباما برای عفو میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی ساکن در این کشور استفاده کنند.

در حالی که هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در کنترل جمهوری‌خواهان است، وقایع روز گذشته نشان دهنده یک شکاف و اختلاف عمیق بین تندورها و جان بینر، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان این کشور بود.

آگاهان بر این باورند که وقایع روز گذشته، جایی که جمهوری‌خواهان راست‌گرا خواسته بینر برای یک توافق سه‌هفته‌ای را رد کردند، وی را در معرض آسیب‌پذیری قرار داده است.

زمانی که دموکرات‌های عضو مجلس نمایندگان نیز از طرح تمدید یک هفته‌ای بودجه وزارت امنیت داخلی که از سوی بینر ارائه شد، حمایت کردند، وی بیش از پیش در معرض تحقیر قرار گرفت.

این تحولات در شرایطی رخ می‌دهند که مجموعه جمهوری‌خواهان تلاش دارند تا صلاحیت‌ها و قابلیت‌های خود را به عنوان حزبی که آماده حکمرانی بر این کشور پس از انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری  است، نشان دهد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان