علما و دانشگاهیان وظیفه دارند حقایق را با مردم در میان بگذارند

علما و دانشگاهیان وظیفه دارند حقایق را با مردم در میان بگذارند

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علما، دانشگاهی‌ها و دانشجوها و همه وظیفه دارند که حقایق را با مردم در میان بگذارند تا مردم آشنا بشوند و بفهمند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنان منتشر نشده‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: بعضی رسانه‌ها می‌خواهند مردم همیشه در اشتباه بمانند و روشن نشوند که چه کار می‌کنند؛ ولی علما، دانشگاهی‌ها و دانشجوها و همه وظیفه دارند که حقایق را با مردم در میان بگذارند تا مردم آشنا بشوند و بفهمند. دنیا به طرف آزادگی در حرکت است و استبداد در حال مرگ است و به تدریج مستبدان از میدان بیرون می‌روند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف بسیار بسیار مهم دانشگاهی‌ها، حوزوی‌ها و تریبون‌های رسمی این است که تلاش کنند و نگذارند مردم مأیوس شوند، افزود: آن روزی که مردم مأیوس شوند حتی اگر پیغمبر(ص) هم باشد آن زمان به گونه دیگری می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوره یوسف گفت: خداوند می‌فرماید حَتَّى إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا...یعنی ما این جوری تاریخ را با سنت‌هایمان پیش می‌بریم. وقتی که دیگر حتی پیغمبران هم از آینده مأیوس می‌شوند، حوادثی پیش می‌آید که آن روز به تعبیر قرآن به صورت صاعقه است. یعنی اگر  اکثریت جامعه مأیوس و نگران شوند، جای خطر است.

هاشمی رفسنجانی گفت: نباید آنهایی که هم‌اکنون مسلط هستند و همه چیز دستشان است، خیال کنند که پیروز هستند، این پیروزی نیست. این پیروزی‌ها خیلی موقت و محدود به زمان و شرایط خاصِ آگاه شدن مردم و شرط مهم کار است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon