هویت پیکر مطهر ۱۰ شهید تازه تفحص شده، شناسایی شد

هویت پیکر مطهر 10 شهید تازه تفحص شده، شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:۱۰ پیکر از شهدا جدیدا شناسایی شده‌اند. پیکر این شهیدان عموما از طریق کارت شناسایی، مشخصات و پلاک شناسایی شده‌اند و برخی نیز از طریق آزمایش DNA احراز هویت شده‌اند.

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم دیدار خانواده شهید «امرالله معروف‌وند» با پیکر شهید تازه تفحص شده‌شان در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال کاوش‌های اخیر در مناطق عملیاتی فاو، مجنون، شرق دجله (جاده خندق) و همچنین منطقه زبیدات پیکرهای طیبه 58 شهید دفاع مقدس از عملیات های مختلف کشف شده و در روز دوشنبه 11 اسفندماه از مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد و مورد استقبال کاروان‌های راهیان نور قرار می‌گیرند. شب سه شنبه این پیکرهای مطهر مهمان مردم عزیز بندر امام خمینی(ره) خواهند بود و پس از آن این شهدا به معراج شهدای اهواز منتقل می شوند.

وی افزود: علاوه بر این، پیکرهای مطهر 82 شهید گمنام که در مراحل قبلی به کشور منتقل شده بود در ایام فاطمیه اول یعنی روز 13 اسفند ماه 93 در 25 استان کشور تشییع و تدفین خواهند شد.

سردار باقرزاده با اشاره به پیکر شهدای تازه شناسایی شده گفت: 10 پیکر از شهدا جدیدا شناسایی شده‌اند و در این ایام تشییع می‌شوند. پیکر این شهیدان عموما از طریق کارت شناسایی، مشخصات و پلاک شناسایی شده‌اند و برخی نیز از طریق آزمایش DNA احراز هویت شده‌آند. این 10 شهید از شهدای گروه قبل هستند که وارد کشور شده بودند و امروز هم خانواده شهید معروف‌وند از همین شهیدان به دیدار شهیدشان می آیند.

وی افزود: در تهران هم پیکر مطهر سه شهید گمنام در روز چهارشنبه 13 اسفندماه93 از مسجد نور واقع در میدان جهاد به سمت فاطمیه جدیدالاحداث در خیابان فاطمی با حضور مردم تهران و همرزمان شهدا تشییع خواهند شد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: عملیات کاوش هم کماکان در جنوب کشور عراق و در کردستان عراق ادامه دارد. منتظر هستیم تا در دوره‌های بعد هم بتوانیم موفق پیش برویم. همچنین در کاوش‌هایی که در سری اخیر انجام شده 256 جسد عراقی هم همزمان پیدا شده که تحویل مسئولین عراقی دادیم.

 

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران