محصولات دانش‌بنیان برندسازی شود

محصولات دانش‌بنیان برندسازی شود

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برندسازی در محصولات دانش‌بنیان ضروری است و این کار در توسعه صادرات این محصولات تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سورنا ستاری امروز در بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه اظهار داشت: نخبگان و فناوران ایرانی باید به این سطح از باور برسند که می‌توانند اقتصاد کشور را متحول سازند و مسائل و مشکلات کشور را یکی از پس دیگری برطرف کنند.

وی شرکت‌های دانش بنیان را موتور حرکت اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: در صورت نهادینه شدن فعالیت و اقدامات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، شاهد ارتقای فرهنگ کارآفرینی و همچنین اشتغال‌زایی برای جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم برندسازی محصولات گفت: برندسازی در محصولات دانش‌بنیان ضروری است و این کار در توسعه صادرات این محصولات تاثیر بسزایی دارد و بدون تردید اگر محصولات ایرانی برند شوند کشش بیشتری برای کشورهای دیگر خواهد داشت و صادرات و فروش آنها نیز افزایش می‌یابد.

اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی مانند تامین تسهیلات بانکی و گمرکی و معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر موارد مورد تاکید ستاری در این نشست بود.

وی به ضعف فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: این خلاء از دانشگاه‌ها تا بخش صنعت و اقتصاد وجود دارد به همین دلیل نیاز به یک مجاهدت فرهنگی دراین حوزه داریم تا بتوانیم فرهنگ اقتصاد دانش بنیان را در کشور نهادینه کنیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نباید همواره تحت‌الشعاع فرهنگ غلط خرید فناوری قرار گیریم، بلکه امروز در جوانان و دانشمندان ایرانی این استعداد وجود دارد که خودشان دست به ابداع فناوری بزنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon