سیاست‌های تشویقی توسعه منابع طبیعی در دهگلان ضعیف است


سیاست‌های تشویقی توسعه منابع طبیعی در دهگلان ضعیف است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان دهگلان گفت: سیاست‌های تشویقی برای ترویج و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان دهگلان ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهگلان، یحیی نظری ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:  سیاست‌های تشویقی برای ترویج و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی در شهرستان دهگلان ضعیف است.

وی با اشاره به ضرورت تغییر رویکردها گفت: باید افق دور را هموار در برنامه‌ریزی‌ها در نظر داشت و با تدوین سیاست‌های درست  و سیاست‌گذاری صحیح فرهنگ درست حفاظت از عرصه‌های طبیعی را در جامعه نهادینه کرد.

فرماندار شهرستان دهگلان با اشاره به ضرورت توجه مردم به حفاظت از عرصه منابع طبیعی تصریح کرد: توجه به منابع طبیعی از مهمترین ضروریات است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

وی گفت: امروزه به دلیل دست اندازی و تصرفات بشری در عرصه منابع طبیعی با استفاده از ابزار مختلف شیوه مقابله با این دست‌اندازی‌هخا هم باید به روز شده و عموم جامعه نسبت به این مسئله حساس شود.

نظری با اشاره به اینکه جایگاه منابع طبیعی در بین  مردم یکی از مهم‌ترین ضروریات حیات بشری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد افزود: فرهنگ جامعه ما به گونه‌ای است که باید فضای سبز را هم به عنوان یک سرمایه بدانیم و با تلاش همه آحاد جامعه در جهت ترویج فرهنگ حفاظت از این سرمایه قدم برداریم.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست به کودکان و نوجوانان گفت: خانواده‌‏ها هم باید در این باره نقش تربیتی خود را به نحو احسن و در خور توجه ادا کنند.

فرماندار شهرستان دهگلان ‌با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌‎های فرهنگی و آموزشی در تحقق گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی افزود: هر کس باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و کار خود را مسئولیتی اجتماعی قلمداد کند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon