حماس: مصر با گنجاندن حماس در لیست تروریستی «مقاومت» را هدف قرار داده است

حماس: مصر با گنجاندن حماس در لیست تروریستی «مقاومت» را هدف قرار داده است

خبرگزاری تسنیم: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در واکنش به اقدام قاهره در تروریستی خواندن این جنبش آن را "لکه ننگی" بر چهره مصر دانست و تاکید کرد که مقاومت فلسطین و در رأس آن حماس خط اول دفاع از مصر است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "سامی ابوزهری" سخنگوی جنبش  حماس در واکنش به اقدام دادگاهی در قاهره مبنی بر تروریستی خواندن این جنبش، آن را لکه ننگی بر چهره مصر دانست.

وی افزود: این اقدام مصر با هدف انتقال بحران داخلی این کشور به خارج صورت می‌گیرد.

ابوزهری تصریح کرد که این اقدام مصر هیچ تاثیری بر جایگاه حماس که از احترام در بین رهبران جهان و امت اسلامی برخوردار است، ندارد.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه‌ای این اقدام مصر را "خطرناک و غیرمنتظره" توصیف و تاکید کرد که این اقدام مصر ملت فلسطین و مقاومت را هدف قرار داده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تصمیم بر این است که معادلات تغییر کند تا اشغالگران تبدیل به دوست شده و ملت فلسطین تبدیل به دشمن شوند‎.

مقاومت خط اول دفاع از مصر

عزت الرشق یکی دیگر از رهبران حماس نیز گفت: اشغالگرانی که ملت مصر در طول تاریخ از اذیت و آزارهایشان در امان نماند تهدید مستقیم برای مصر هستند. مقاومت فلسطین و در رأس آن حماس خط اول دفاع از مصر است.

صلاح البردویل از رهبران حماس نیز  در این رابطه گفت: تصمیم دادگاه مصر نادیده گرفتن روابط عربی است و به دور از نظر مردم مصر که در نظر سنجی‌ها برای حماس احترام قائل شده‌اند، اتخاذ شده است.

"یحیی موسی" یکی دیگر از رهبران حماس گفت: تصمیم مصر مبنی بر درج نام حماس در فهرست گروه‌های تروریستی، تصمیمی غیر منطقی و خارج از چارچوب عقل و ارزشهای عرب است.

جبهه مردمی آزاد بخش فلسطین نیز در واکنش به این اقدام مصر اعلام کرد: تصمیم دادگاه مصر مبنی بر درج نام حماس در فهرست سازمانهای تروریستی تصمیمی سیاسی بوده و از پشتوانه‌ قانونی برخوردار نیست.

دادگاهی در  مصر امروز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را گروه تروریستی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش حکم دادگاه مصری بنا بر دادخواست دو وکیل مصری به اسم‌های «سمیر صبری» و «اشرف سعید» صادر شده است.

پیش از این نیز دادگاه امور ضرب الأجل مصر با صدور حکمی نام گردانهای "عزالدین القسام" شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داده بود.

در پی صدور این حکم هزاران فلسطینی در اعتراض به حکم دادگاه مصر علیه گردان‌های قسام و معرفی آن به عنوان یک گروه تروریستی، در مرز مصر تظاهرات کردند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان