اصحاب رسانه، فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه ترویج کنند


اصحاب رسانه، فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه ترویج کنند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهدافی که باید هر کسی برای زندگی خود تبیین کند، گفت: اصحاب رسانه و فرهنگ، فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه ترویج کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد اظهار داشت: اطلاع‌رسانی به مردم، آگاه کردن آنها و بصیرت دادن به انسان‌ها و راهنمایی و هدایت جامعه به سوی خوبی‌ها و ارزش‌ها، وظیفه‌ای بر دوش همه ما است.

وی افزود: به ویژه اصحاب فرهنگ، اصحاب رسانه و مطبوعات باید همه وسیله‌ای باشند که بتوانند جامعه را به سوی هدف حرکت دهند و همه را در یک مسیر صحیح ببرد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: اگر ما در هدف و مسیر زندگی و در مسیر همه کارهایی که می‌کنیم، آن هدف عالی را نداشته باشیم، نمی‌توانیم انسان‌ها را به سرمنزل مقصود برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که در این صورت دنیا محلی برای گذران عمر انسان‌ها می‌شود و سعادت و عاقبت به خیری معنای خود را از دست می‌دهد، گفت: اگر بنا باشد در این دنیا، ما هدف زندگی و خلقت را تشخیص ندهیم و در این مسیر به درستی کار نکنیم و به عنوان مسئولان فرهنگی کشور، وظیفه خود را انجام ندهیم، همه مردم به سمت بازی‌های روزمره خود می‌روند.

ناصری گفت: دنیا به وسیله فضای مجازی همه مردم را مشغول کرده و فرصت‌ها را از بین می‌برد، در این عرصه وظیفه ماست که مردم را نسبت به مسائل مختلف آگاه کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا هدف از خلقت انسان ضایع کردن نعمت‌های خدا و افتخار به چنین اعمالی است، اظهار داشت: خداوند متعال در خلقت ما یک هدف والایی دارد و برای انسان یک ارزش ویژه‌ای قائل شده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: خداوند بر انسان‌ها منت گذاشته و رسولانی از خود آنها فرستاده تا آنها را هدایت کند، حال که خداوند این منت را بر ما گذاشته، باید به علت آن اندیشه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اصحاب رسانه و اصحاب فرهنگ که مسئولیت هدایت انسان‌ها را برعهده دارند، باید هدف از زندگی را تشخیص داده و به سوی آن هدف حرکت کنند.

ناصری گفت: بعضی افراد هدف‌های دنیایی برای خودشان تعریف می‌کنند، از جمله صهیونیست‌ها که هدفشان به هم ریختن زندگی مردم و مشغول کردن انسان‌ها به فساد در دنیا تا بتوانند خودشان به دنیا حکومت کنند.

وی اظهار داشت: ما مسلمان و پیرو اهل بیت(ع) هستیم و باید ببینم هدفمان چیست، اگر هدف رسیدن به خدا و کمال انسانیت است، باید در راه رسیدن به این هدف هم بکوشیم.

امام جمعه یزد عنوان کرد: در این راه باید بدانیم که هر راهی که انسان را به سمت خوبی‌ها هدایت می‌کند، مسیر درست در راه رسیدن به هدف اسلام و انقلاب است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon