آمار قربانیان حملات تروریستی عراق به بیش از ۲۰ کشته و ۸۰ زخمی رسید

آمار قربانیان حملات تروریستی عراق به بیش از 20 کشته و 80 زخمی رسید

خبرگزاری تسنیم: مقامات عراقی اعلام کردند که در پی حملات تروریستی امروز در مناطق مختلف عراق، ۱۱۳ تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات عراقی اعلام کردند که در پی حملات تروریستی امروز در مناطق مختلف عراق، 113 تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شفق نیوز، یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین گفت: امروز شنبه در پی حملات تروریستی در  شمال سامرا 55 تن کشته و زخمی شدند.

وی با اعلام این خبر افزود: در این حملات تروریستی 13 تن کشته و 42 نفر زخمی شدند.

این منبع گفت: بعد از انفجارهای تروریستی، درگیری‌ها بین عناصر گروه تروریستی و نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی که برای مدتی کوتاه متوقف شده بود، از سر گرفته شد.

یک منبع امنیتی مسئول پیش از این به شفق نیوز اعلام کرده بود که 3 عامل انتحاری در حالی که خودروهای نظامی بمب‌گذاری شده را هدایت می‌کردند، صبح امروز نزدیک محل تمرکز نیروهای ارتش و داوطلب مردمی در منطقه باستانی سوراشناس واقع در شمال سامرا خود را منفجر کردند و سپس عناصر داعش از این فرصت استفاده کردند و به خطوط دفاعی نیروهای عراقی حمله‌ور شدند.

حملات تروریستی در سامرا در حالی صورت گرفت که نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق خود را برای آغاز عملیات نظامی گسترده برای پاک‌سازی تکریت آماده می‌کردند.

68 کشته و زخمی در حملات تروریستی در استان دیالی

همچنین مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که در پی حملات تروریستی در مرکز شهرستان بلدروز واقع در 30 کیلومتری شرق بعقوبه در استان دیالی 68 تن کشته یا زخمی شده‌اند.

صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری استان دیالی پیش از این گفته بود که شمار قربانیان انفجارهای شرق بعقوبه از 5 کشته و  45 زخمی فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه این انفجارها پیام عجز و ناتوانی داعش برای ابراز وجود بود، گفته بود: در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و انفجار یک بمب که در یک خودرو نزدیک یک بازار شلوغ در مرکز شهرستان بلدروز در 30 کیلومتری شرق بعقوبه کارگذاری شده بود، 5 تن کشته و 45 نفر نیز زخمی شدند.

حسینی همچنین گفته بود که بین کشته‌ شدگان، یک قاضی معروف به‌نام حسین التمیمی وجود دارد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان