جنبش ۱۴ فوریه: صدور احکام در بحرین فاقد کمترین معیارهای قضایی است

جنبش 14 فوریه: صدور احکام در بحرین فاقد کمترین معیارهای قضایی است

خبرگزاری تسنیم: جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه در بحرین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن احکام اعدام و ابطال تابعیت شهروندان بحرینی از سوی رژیم از عموم ملت برای تظاهرات در ۱۵ مارس آتی (یکشنبه ۲۴ اسفند) دعوت کرد.

 جنبش گروه یاران انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن به خبرگزاری تسنیم مخابره شده، اعلام کرد، در پی صدور احکام ظالمانه اعدام از سوی دادگاه‌های رژیم حاکم جنبش یاران انقلاب 14 فوریه ضمن محکوم کردن احکام صادره از سوی رژیم که احکامی ظالمانه و مسخره هستند، معتقدیم این احکام همه برای جلب رضایت سیاسی کشورهای محلی و منطقه‌ای صورت گرفته است.

در این بیانیه همچنین آمده است: این احکام به این دلیل به‌صورت ظالمانه و تند صادر شده‌اند تا از این طریق فرعون و یزید حاکم بر بحرین و به‌اتفاق آنها تبهکاران آل‌خلیفه و اشغالگران و حمله کنندگان به کشور خشنود شوند و بزهکاری خود را بپوشانند، و نمی‌خواهند دست داشتن نیروهای موسوم به سپر جزیره در قتل و کشتار و سرکوب و قتل‌عام وحشیانه فرزندان ملت بحرین فاش شود.

این بیانیه می‌افزاید: هم اکنون جلادان نظام طاغوت حمد ننگین‌ترین انواع شکنجه‌های وحشیانه را برای گرفتن اعتراف از فعالان بحرینی در زندان‌ها استفاده می‌کنند، و هم اکنون فعالان بحرینی از پیش از آغاز انقلاب 14 فوریه با این شکنجه‌های رژیم آشنا بوده‌اند.

در بیانیه جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین همچنین آمده است: دادگاه‌های این نظام با سیاسی‌کاری احکامی را صادر می‌کنند، از این رو احکام صادره از این به‌اصطلاح دادگاه‌ها همه احکامی مایه تمسخر بوده‌اند، و فاقد کمترین معیار قضایی و عدالت قضایی بوده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: این احکام صادره به‌اندازه‌ای ناقض حقوق بشر بوده که حتی صدای اعتراض نهادهای بین المللی و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر هم در این باره شنیده شده است.

در بیانیه 14 فوریه آمده است: زمامداری طاغوت حمد نشان داده است که وی از کمترین مستلزمات قدرت و حکومت برخوردار نیست و شکست خورده است و طاغوت حمد در اداره امور کشور به‌صورت فجیعی متحمل شکست شده است، چرا که وی نقض پیمان کرده و منشور حقوق بشر را هم نقض  کرده است، و بعد از کودتا بر قانون اساسی در سال 1973 و به دست گرفتن قدرت در این کشور برای مدت 14 سال به‌صورت پادشاهی و نظام مطلقه را برای اداره کشور در پیش گرفته است و در طول این مدت خون بسیاری از آحاد جامعه را با نقض حقوق بشر بر زمین ریخته است.

این بیانیه تأکید کرد: این نظام حقوق فعالان سیاسی را نقض کرده است و هزاران زندانی را تنها به‌دلیل آرایی که دارند،‌ در زندان‌ها نگاه می‌دارد و زنان و کودکان و افراد سالخورده و رهبران و نمادهای انقلابی معارض را روانه زندان‌ها کرده است و در این زندان‌ها به حیثیت و حرمت و آزادی‌ها و مقدسات توهین و تعرض می‌شود، و همه این اقدامات با نظر مستقیم عربستان سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و با حمایت آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و غرب انجام داده است.

در بیانیه این جنبش معارض آمده است: از این رو این طاغوت ابله لیاقت بقا و ماندن در قدرت را ندارد و باید از بحرین کوچ کند، و هم او و هم خاندانش که همگی جنایتکار هستند به‌اتفاق مزدوران و عوامل و دنباله‌هایی که دارد و نیز جلادانش خاک بحرین را ترک کنند.

در پایان این بیانیه اعلام شده است: برای تحقق این مهم ما از ملت بحرین شجاع و قهرمان می‌خواهیم ضمن محکومیت اقدامات وحشیانه و ظالمانه این رژیم با تشدید اقدامات انقلابی بر محکومیت این رژیم و عمال آن تأکید شود و باید نیروهای ننگ الجزیره هم در سالگرد اشغال بحرین از سوی این مزدوران خاک بحرین را ترک کنند. بر این اساس در روز 15 مارس آتی در سالگرد ننگین اشغال بحرین از سوی اشغالگران وابسته به رژیم آل‌خلیفه در تظاهرات بزرگی که در این روز برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان