بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در یزد به چاپ رسید


بیش از 200 عنوان کتاب در یزد به چاپ رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد یزد با اشاره به ظرفیت‌های حوزه نشر استان یزد گفت: امسال در استان یزد بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با تیراژ بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب تهیه و به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد،  علی غیاثی‌ندوشن بعد از ظهر امروز در نشست معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بیش از 80 نفر ناشر در استان یزد فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: 6 ناشر از آمار کل ناشران استان به طور تخصصی در حوزه دانشگاه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد گفت: استان یزد به لحاظ جایگاه نشر، طبق گزارش خانه کتاب کشور دارای رتبه دهم کشوری است.

وی افزود: امسال در استان یزد بیش از 200 عنوان کتاب با تیراژ بیش از 300 هزار جلد کتاب تهیه شده و به چاپ رسیده است.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: در سال 93 بیش از 800 میلیون ریال برای خرید ناشران استانی اختصاص یافته که این مبلغ نسبت به سال گذشته بیش از 4 برابر افزایش یافته است.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طبق دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت‌خانه در حال انجام تشکیل کارگروه تخصصی و کارشناسان شناخت در مورد ارائه مجوز مورد نیاز برای چاپ کتاب در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد مقدار هزینه‌های پستی ارسال مطبوعات و کتاب را از جمله مشکلات توزیع در استان عنوان کرد و با بیان اینکه طبق مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این پس تمدید پروانه‌های نشر توسط مرکز استان انجام می‌شوند، اظهار داشت: مشکلات موجود در شبکه توزیع کتاب مشکلی است که به جز استان یزد دیگر استان‌های کشور هم در این مورد مشکلات جدی و اساسی دارند.

وی گفت: کتاب‌هایی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خریداری می‌شوند، بعد از تفکیک محتوایی در تمام مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی توزیع می‌شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon