ونزوئلا مقامات آمریکا را تحریم‌ می‌کند

ونزوئلا مقامات آمریکا را تحریم‌ می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد دولتش برای شماری از مقامات آمریکایی روادید صادر نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه گفت دولتش برای شماری از مقامات ایالات متحده که وی آنها را «تروریست» توصیف کرد، ویزا صادر نخواهد کرد. این افراد شامل جرج بوش رئیس جمهور سابق و مارکو روبیو و باب منندز سناتورهای ارشد آمریکا هستند.

وی که در راهپیمایی ضدآمریکایی سخنرانی می‌کرد گفت این اقدامات برای کاهش «تجاوزگری امپریالیسم» اتخاذ شده که واشنگتن نشأت می‌گیرد و طی هفته‌های گذشته شدت گرفته است.

مادورو همچنین افزود که او برای شمار دیپلمات‌های آمریکایی که اجازه فعالیت در ونزوئلا دارند را محدود خواهد کرد.

هزاران شهروند ونزوئلایی به مناسبت بیست و ششمین سالگرد قیام «ال کاراکاسو» راهپیمایی ضد امپریالیستی خود را از ساعت 9 صبح به وقت محلی از میدان «بریون د چاکایتو» در شرق این کشور به سمت کاخ ریاست جمهوری آغاز کردند.

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا درباره راهپیمایی ضد امپریالیستی در این کشور گفت: «به راهپیمایی می‌آییم تا مستکبران جهان بدانند که ونزوئلا کشوری مورد احترام است. راهپیمایی ما سرشار از ابهت و احترام به وطن است.»

مادورو با اشاره به اتفاقات اخیر در ونزوئلا و اقدام برای کودتا گفت: «احزاب مخالف یا باید به قانون اساسی کشور و رای گیری احترام بگذارند یا مطابق قوانین با آن‌ها رفتار می‌شود.»

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان