بحرین نیز سفارت خود را به عدن منتقل کرد

بحرین نیز سفارت خود را به عدن منتقل کرد

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه بحرین اعلام کرد، سفیر این کشور در یمن از این پس فعالیت خود را در «عدن» جنوب یمن ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «آناتولی»، وزارت خارجه بحرین، دیروز اعلام کرد سفیر این کشور در یمن، فعالیت خود را در شهر عدن از سر خواهد گرفت. بدین ترتیب بحرین چهارمین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که با هدف حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، سفارت‌خانه‌های خود را به جنوب این کشور منتقل می‌کنند.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است: «سفیر غیرمقیم بحرین در یمن ــ که نامش ذکر نشده است ــ فعالیت‌های خود را در عدن از سر خواهد گرفت و این اقدام با هدف حمایت از مشروعیت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری (مستعفی) یمن و دولت مستقر وی در شهر عدن و نیز در راستای اجرای بیانیه پایانی اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صورت می‌گیرد».

در پی تسلط گروه مردمی «انصارالله» بر «صنعا» و استعفای عبدربه منصور هادی از ریاست‌جمهوری، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، قطر و بحرین سفارتخانه‌های خود را در پایتخت یمن به حال تعلیق درآوردند و به آتش بحران در این کشور دامن زدند. از میان کشورهای این شورا تنها عمان سفارت خود را به عدن منتقل نکرده است.

امارات و کویت جمعه گذشته در اقدامی مشابه عربستان سعودی اعلام کردند فعالیت سفارتخانه‌های این کشورها در یمن به جنوب کشور منتقل شده و هدف از این اقدام حمایت از عبدربه منصور هادی و دولت وی است.

در حالی که مذاکرات بین گروه‌های سیاسی یمنی و انصارالله به نتایج مثبتی رسیده و طرفین برای تشکیل شورای ملی به توافق رسیده بودند، اعلام شد عبدربه منصور هادی از صنعا به استان عدن فرار کرده است.

منصور هادی که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، بلافاصله در عدن در بیانیه‌ای، خود را رئیس‌جمهور یمن نامید و اقدامات انصارالله و توافقات صورت گرفته را باطل اعلام کرد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان