درخواست شافعی از پورمحمدی: با تخلف مدیران، بنگاه را تعطیل نکنید

درخواست شافعی از پورمحمدی: با تخلف مدیران، بنگاه را تعطیل نکنید

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی با اعلام اینکه در شرایط فعلی بسیاری از مدیران بنگاه‌های تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی و فساد با چالش‌ روبرو هستند، گفت: درخواست ما این است که برخورد با مدیران متخلف موجب تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی امروز در صبحانه کاری اعضای اتاق بازرگانی با حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم تسهیل‌کننده فضای کسب و کار نهادهای قضایی و حقوقی هستند اظهار داشت: برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری امنیت امری ضروری است که از طریق نهادهای قضایی تأمین می‌شود.

وی با اعلام اینکه همواره اقتصادهای پویا و زنده محاکم قدرتمند و سالمی دارند، تصریح کرد: در ایران باید ضرورت نزدیکی محاکم قضایی به فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی  اضافه کرد: در شرایط فعلی بسیاری از مدیران بنگاه‌های تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی و فساد با چالش‌های مختلفی روبرو هستند بنابراین درخواست ما این است که در برخورد با مدیران متخلف این موضوع به بنگاه‌های اقتصادی تسری پیدا نکند تا باعث توقت آنها نشود. این نوع برخورد در شرایط فعلی به ضرر اقتصاد خواهد بود.

شافعی با اشاره به اینکه استفاده از مراکز داوری اتاق در محاکم قضایی کشور موضوع بسیار با اهمیتی است که از سوی اتاق مورد تأکید است، گفت: داوری کمک می‌کند تا پرونده های مطرح در دادگاه ها راحت تر حل و فصل شود.

وی براجرای ماده 29 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در خصوص تشکیل دادگاه ‌های تجاری تأکید کرد و گفت: اتاق‌های تعاون، اصناف و بازرگانی آمادگی را دارند تا با حضور نماینده وزارت دادگستری کمیته مشترکی تشکیل دهند و برخی اقدامات نظارتی و کنترلی که توسط سازمان تعزیرات حکومتی انجام می‌شود از سوی تشکل‌های تخصصی دنبال گردد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه