تظاهرات اعتراض‌آمیز هزاران کارگر آمریکایی در ویسکانسین

تظاهرات اعتراض آمیز هزاران کارگر آمریکایی در ویسکانسین

خبرگزاری تسنیم: هزاران کارگر آمریکایی در اعتراض به پیشنهاد مطرح‌ شده در خصوص ممانعت کارگران بخش خصوصی از عضویت در اتحادیه‌های کارگری، در ویسکانسین تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، هزاران کارگر در ویسکانسین با برپایی تظاهرات گسترده‌ای نسبت به طرح پیشنهادی که عضویت کارگران بخش خصوصی در اتحادیه‌های کارگری را منع می‌کند، به‌شدت اعتراض کردند.

این طرح با حمایت اسکات واکر فرماندار ویسکانسین روبه‌رو شده است. این طرح روز چهارشنبه توسط سنا تصویب شده و بر اساس آن ویسکانسین بیست و پنجمین ایالت آمریکا خواهد بود که چنین طرحی را اجرا خواهد کرد.

حدود 5 هزار کارگر در ویسکانسین روز گذشته در برابر ساختمان مجلس ایالتی تجمع کردند و شعارهایی در مخالفت با این طرح سردادند. تظاهرات روز گذشته مشابه اعتراضاتی بود که در سال 2011 میلادی در ویسکانسین شکل گرفته بود. در سال 2011 میلادی نیز تصویب قانونی از سوی اسکات واکر در زمینه سلب اختیارات اتحادیه‌های کارگری بخش عمومی، با اعتراضات وسیعی روبه‌رو شد.

واکر روز پنج‌شنبه گفت که مقابله وی با اعتراضات 2011 میلادی او را به‌عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا برای مبارزه علیه داعش و تروریست‌ها آماده کرده است. واکر قصد دارد نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی را اواخر امسال اعلام کند.

واکر در این باره گفت: اگر من می‌توانم 100 هزار معترض را کنترل کنم پس خواهم توانست تا همین کار را در عرصه جهانی نیز انجام دهم.

انتهای پیام/ع1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان