آمریکا اظهارات نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران را توهین به سیاست خارجی واشنگتن می‌داند

آمریکا اظهارات نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران را توهین به سیاست خارجی واشنگتن می‌داند

خبرگزاری تسنیم: مقامات آمریکا از اظهارات نتانیاهو همزمان با مذاکرات هسته‌ای میان ایران و آمریکا و ادعای نگرانی وی درباره ساخت بمب اتم از سوی تهران بسیار ناراحت هستند و آن را توهین به سیاست خارجی آمریکا می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با کاهش بیشتر روابط نتانیاهو و اوباما به دلیل سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین موضوع هسته‌ای ایران به نظر می‌رسد اختلافات میان این دو بر روابط راهبردی میان آمریکا و اسرائیل نیز تأثیر منفی گذاشته است.

مقامات آمریکا از اظهارات نتانیاهو همزمان با مذاکرات هسته‌ای میان ایران و آمریکا و ادعای نگرانی وی درباره ساخت بمب اتم از سوی تهران بسیار ناراحت هستند و آن را توهین به سیاست خارجی آمریکا می‌دانند.

هرچند مقامات دوطرف تأکید دارند که همکاری در حوزه‌های ضدتروریستی، اطلاعاتی و  امنیت سایبری تحت تأثیر این اختلافات قرار نگرفته و همچون گذشته ادامه دارد.

با اینحال شواهد حاکی از اتفاقات دیگری است. مقامات آمریکایی ماه گذشته رژیم صهیونیستی را به افشای اطلاعاتی به رسانه‌های اسرائیل با هدف ناموفق بودن مذاکرات هسته‌ای ایران و انتشار جزئیاتی حساس درباره مذاکرات متهم کردند.

باراک اوباما که توافق هسته‌ای با ایران را به‌عنوان راهی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های سیاست خارجی خود می‌بیند در دو سال پایانی ریاست‌جمهوری خود همانند گذشته دیگر نیازی به تحمل نتانیاهو نمی‌بیند. اسرائیلی‌ها نیز نگران عدم حمایت آمریکا از آنها در نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل هستند. شکایت فلسطین از رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی کیفری و لبریز شدن کاسه صبر اروپاییان درخصوص ادامه فعالیتهای شهرک‌سازی در اراضی اشغالی آینده نگران‌کننده‌ای را برای اسرائیل رقم زده است.

از سوی دیگر اوباما نیز می‌تواند از گزینه اعمال فشار بیشتر بر اسرائیل برای شرکت در مذاکرات سازش با فلسطینیان و اعطای امتیازات بیشتر استفاده کند. البته این مسئله به نتایج انتخابات 17 مارس این رژیم بستگی دارد.

حال باید منتظر نتیجه سخنرانی نتانیاهو در کنگره بود. سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما از افرادی بود که با انتقاد از سخنرانی، آن را برای روابط طرفین مخرب خواند.

انتهای پیام/ع1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان