تأمین امنیت فرودگاه بغداد به یک شرکت آمریکایی واگذار می‌شود

تأمین امنیت فرودگاه بغداد به یک شرکت آمریکایی واگذار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: یک منبع در وزارت حمل و نقل عراق از تصمیم وزیر حمل و نقل این کشور مبنی بر واگذاری تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی بغداد به یک شرکت امنیتی آمریکایی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع در وزارت حمل و نقل عراق که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که "بیان جبر صولاغ" وزیر حمل و نقل این کشور تصمیم گرفت تأمین امنیت فرودگاه بین المللی بغداد شامل تضمین امنیت پروازها و مسافران را به یک شرکت امنیتی آمریکایی واگذار کند.

این منبع عراقی بدون اشاره به نام این شرکت امنیتی گفت: شرکت مزبور به‌جای شرکت «جی‌ فور اس» انگلیس که پیش از این مسئولیت تأمین امنیت فرودگاه بغداد و مسافران و پروازهای آن را به‌مدت چند سال به‌عهده داشت، امتیاز تأمین امنیت فرودگاه بغداد را از آن خود کرد.

شبکه ماهواره‌ای الانوار2 نیز در خبری اعلام کرد که گروه‌های مردمی و شهروندان عراقی تصمیم صولاغ مبنی بر اعطای قرارداد تأمین امنیت فرودگاه به یک شرکت امنیتی آمریکایی را محکوم کردند.

برخی گروه‌های مردمی این تصمیم وزیر حمل و نقل را، به‌مثابه اعطای مسئولیت حمایت از امنیت و سلامت فرودگاه بغداد به سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا دانستند به‌گونه‌ای که به این ترتیب سازمان سیا، اطلاعات پروازها، نام مسافران، شخصیت‌ها و مسئولان و هیئت‌هایی که وارد بغداد شده و یا آن را ترک می‌کنند، تحت کنترل خود در می‌آورد.

همچنین منابع آگاه از کارنامه و عملکرد شرکت‌های امنیتی پیش‌بینی کردند که به‌احتمال زیاد این شرکت امنیتی آمریکایی یکی از شرکت‌های امنیتی وابسته به شرکت اصلی و مادر امنیتی آمریکا و بدنام معروف به بلاک واتر باشد که به‌طور مستقیم با سازمان سیا در ارتباط است و پرونده سنگینی از جنایت‌ها از جمله کشتار بیش از 250 شهروند عراقی در جریان عملیات در عراق دارد، بدون اینکه هیچ‌یک از مسئولان عراق عوامل آن را محاکمه کرده و جنایت‌های آنان در جریان اشغال عراق از سال 2003 تا 2011 برملا سازند.

همین وضعیت موجب شد این شرکت نام خود را تغییر داده و بتواند قراردادهای امنیتی را از آن خود کند و با نامهای مستعار در عراق فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان