کشفیات مواد محترقه در کردستان ۴۴۵ درصد رشد دارد


کشفیات مواد محترقه در کردستان 445 درصد رشد دارد

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به کشف مواد محترقه در سال ۹۳ در کردستان گفت: تا پایان بهمن‌ماه امسال کشفیات مواد محترقه در سطح استان ۴۴۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی مهدی‌دخت ظهر امروز در ششمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه با ورود مواد محترقه در چند ماه اخیر در دستور کار مرزبانی استان قرار گرفت که تا پایان بهمن‌ماه امسال کشفیات مواد محترقه در سطح استان 445 درصد رشد داشته است.

وی گفت: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجموعه فرماندهی مرزبانی استان کردستان محدودیت زمانی ندارند و در تمام ایام سال به مبارزه با این پدیده خواهند پرداخت.

جانشین فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد: در تمام ایام سال و به ویژه ایام نوروز مبارزه با قاچاق کالا و مواد محترقه در دستور کار ما قرار دارد و با کالاهای ممنوعه برخورد خواهیم کرد.

وی به کشفیات کالاهای ممنوعه از جمله مشروبات الکلی در 11 ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در همین مدت کشفیات مشروبات الکلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 34 درصد رشد داشته است.

مهدی‌دخت، به افزایش کشف 23 درصدی انواع مواد دخانی در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: در همین مدت کشفیات سوخت 14 درصد و لوازم صوتی 490 درصد رشد داشته است.

وی از رشد 19 درصدی پرونده‌های متشکله قاچاق در 11 ماه گذشته در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در همین مدت دستگیری قاچاقچیان 39 درصد و عاملین غیر مجاز 53 درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به اینکه تمام پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی استان به دستگاه الکترونیکی مجهز شده‌اند، خاطرنشان کرد: اقلام و کالاهایی که از طریق گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی استان وارد می‌شوند دیگر در نقاط غیرمجاز مرز با ورود آنها مواجه نیستیم.

وی به تشکیل قرار گاه امام علی(ع) در ستاد فرماندهی استان اشاره کرد و گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال با اعزام نیروهای ستادی به مرزهای استان کنترل و نظارت را بیشتر خواهیم کرد.

مهدی‌دخت از اعلام آمادگی 100 درصدی یگان‌های تکاور و رزمی در هنگ مرزی استان در ایام نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: این نیروها برای حفظ امنیت مرز در آمادگی کامل هستند.

وی بر باز شدن محورهای مرزی با همکاری دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد و گفت: تعدادی از محورهای مرزی استان مسدود شده که امیدواریم برای ایام نوروز این محورها باز شوند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon