ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در کردستان ۹۸۰ میلیارد ریال است


ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در کردستان 980 میلیارد ریال است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ارزش کالاهای مکشوفه در استان را تا پایان بهمن ماه ۹۸۰ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۶۵۴ هزار ریال عنوان کرد و گفت: ارزش این کالاها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علیرضا مرادی ظهر امروز در ششمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا مانند سال‌های گذشته نیروی انتظامی اقدامات گسترده‌ای در سطح استان انجام داده و موفق به کشف محموله‌های سنگینی شده است.

وی به برگزاری کلاس‌های توجیهی برای نیروهای انتظامی در زمینه مواد محترقه اشاره کرد و گفت: در طول 20 روز گذشته بیش از یک میلیون و 959 هزار انواع مواد محترقه کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان تصریح کرد: بیشترین محموله‌های مواد محترقه از طریق شهرهای سردشت و بوکان از آذربایجان غربی وارد استان کردستان می‌شود و این مواد محترقه از طریق مرز بانه و سقز کشف شده است.

مرادی گفت: به تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی در راستای جمع‌آوری و کشف مواد محترقه در ایام پایانی سال و ایام نوروز به منظور امنیت بیشتر شهروندان تاکید شده است.

وی از صدا و سیمای مرکز کردستان خواست در ایام پایانی سال از طریق شبکه استانی فیلم و تیزرهای مواد محترقه و عواقب ناشی از استفاده غیر مجاز از آن را که سبب حوادث و صدماتی به مردم در سال‌های گذشته شده پخش کند تا در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به کشف 19 میلیون و 65 هزار و 780 نخ انواع مواد دخانی تا پایان بهمن ماه امسال در کردستان اشاره کرد و افزود: در همین مدت کشف مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.

وی به افزایش 27 درصدی کشفیات سلاح شکاری و رشد 189 درصدی کشف دارو به تعداد 9 میلیون و 684 هزار قلم تا پایان بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: در همین مدت 393 هزار و 475 لیتر فرآورده‌های نفتی، 5 هزار و 834 دستگاه لوازم خانگی، 18 هزار و 95 دستگاه لوازم صوتی، 213 هزار و 945 متر پارچه در سطح استان کشف شده است.

مرادی گفت: در مدت یاد شده 5 هزار و 708 راس احشام با 66 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 2 میلیون و 351 هزار و 752 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی با 22 درصد افزایش در استان کشف و ضبط شده است.

وی ارزش کالاهای مکشوفه استان را تا پایان بهمن ماه 980 میلیارد و 846 میلیون و 654 هزار ریال عنوان کرد و گفت: ارزش این کالاها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 63 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اشاره به انجام 25 مرحله رزمایش در طول سال‌ جاری تصریح کرد: در طول اجرای این عملیات‌ها 48 فقره باند قاچاق کالا و ارز کشف و شناسایی شدند و در همین راستا 8 هزار و 600 فقره پرونده متشکله در دوایر مبارزه با قاچاق استان تشکیل شده است.

وی به قاچاق محصولات کشاورزی از جمله گردو و بادام زمینی از طریق مرز مریوان اشاره کرد و افزود: روز گذشته در محور سروآباد محموله قاچاق گردو و بادام زمینی کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon