۲۲۴۰ دقیقه برنامه رادیو تلویزیونی معضلات قاچاق در کردستان تولید شد


2240 دقیقه برنامه رادیو تلویزیونی معضلات قاچاق در کردستان تولید شد

خبرگزاری تسنیم: معاون سیمای صدا و سیما مرکز کردستان از تولید و ساخت ۲ هزار و ۲۴۰ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی در ارتباط با پدیده قاچاق در شبکه استانی در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حمید نظیری‌آستانه ظهر امروز در ششمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در 11 ماهه گذشته عملکرد رسانه ملی در استان کردستان در زمینه فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخلی ساخت یک هزار و 490 دقیقه برنامه رادیویی بوده است.

وی گفت: در این برنامه‌ها که شامل در شهر، جوان، ئاسوی ژیان، هه‌تا یک، هه‌تا دو و غیره با رویکرد طنز و نمایشی و کارشناسی بوده به پدیده قاچاق کالا و مواد مخدر پرداخته شده است.

معاون سیمای صدا و سیما مرکز کردستان به تولید 750 دقیقه برنامه در تلویزیون در قالب برنامه‌های ئاسوی ژیان که مختص به خانواده‌هاست اشاره کرد و تصریح کرد: در این برنامه‌ها به مصرف کالاهای ایرانی و حمایت از تولید داخلی و خودداری از مصرف لوازم آرایشی در 8 برنامه و به مدت 40 دقیقه پرداخته شده است.

وی گفت: همچنین در ارتباط با آگاه‌سازی مردم و خانواده‌ها از معضلات مواد مخدر و پدیده قاچاق در 4 برنامه "سرنج" و "گفتمان" در 8 برنامه و برنامه صبحگاهی "سلام کردستان" 50 برنامه در قالب 600 دقیقه به این موضوع توجه شده است.

نظیری آستانه افزود: در حوزه خبر هم 45 خبر مکتوب در ارتباط با پدیده قاچاق و مواد مخدر به تهران ارسال شده و در پخش خبر رادیویی 44 خبر و در خبر تلویزیون 54 خبر منعکس شده است.

وی به تهیه 19 گزارش تولیدی در رادیو و 23 گزارش تولیدی در تلویزیون در زمینه معضلات مواد مخدر و عواقب پدیده قاچاق در شبکه استانی مرکز کردستان اشاره کرد.

معاون سیمای صدا و سیما مرکز کردستان از ساخت یک سریال نمایشی در سال آینده با رویکرد طنز خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال 94 برنامه "دیاریتان گورانیکه" به برنامه شبانه تغییر می‌یابد که در آن گروه نمایشی طنز حضور دارند و به مسایل مواد مخدر و کالاهای قاچاق می‌پردازند.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال هم یک سریال طنز با عنوان "خانه‌ای برای خوشبختی" که به موضوع اعتیاد و مواد مخدر می‌پردازد در شبکه استانی مرکز کردستان پخش خواهد شد.

نظیری آستانه بر کمک و مساعدت از آثار نمایشی برای هدف گذاری مطلوب در زمینه معضلات اجتماعی تاکید کرد و افزود: هزینه تولید یک سریال در شهرستان به تناسب از سایر استان‌های کشور کمتر است و تقریباً تولید یک سریال در شهر سنندج حدود 350 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای اینکه کاری اثرگذار داشته باشیم نیازمند به کمک در تولید آثار نمایشی و ساخت برنامه با موضوعات مختلف اجتماعی هستیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon