شخصیت حقوقی کانون وکلا در استان مرکزی حفظ شود


شخصیت حقوقی کانون وکلا در استان مرکزی حفظ شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی گفت: باید تلاش شود تا استقلال و شخصیت حقوقی کانون‌های وکلا حفظ و در این راستا گام برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اراک، علی سهراب‌پور ظهر امروز در مراسم جشن روز وکیل مدافع با اشاره به لایحه جامع وکالت رسمی اظهار داشت: لایحه جامعه وکالت در حال حاضر نگرانی مهمی برای جامعه وکالت ایجاد کرده و باید این مهم که وظیفه وکیل دفاع از حقوق به حق موکل بوده مورد توجه قرار گیرد و نمی‌تواند به عنوان زیرمجموعه دادگستری و قوه قضائیه به ارائه خدمات به مردم بپردازد.

وی افزود: مردم به منظور دسترسی به حقوق خود دارای حق هستند و باید بتوانند در این راستا به محاکم قضایی و حقوقی دسترسی داشته باشند تا مطابق با قانون و شرع به مشکلات و معضلات این افراد رسیدگی شود.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم باید دادرسی عادلانه برای کشور وجود داشته باشد و این مهم با جدیت دنبال شود.

سهراب پور با اشاره به اینکه استقلال وکلا دارای اهمیت بسیار زیادی بوده گفت: این مهم به منظور این بوده که وکلا مستقل از نظام قضایی کشور عمل کنند و لایحه قانونی استقلال وکلا در سال 1331 به تصویب مجلس رسید و بعد از تصویب کانون وکلا تأسیس شد.

وی افزود: مطابق با قانونی که در مجلس به تصویب رسیده باید تلاش شود تا تا به منظور به رسمیت شناخته شدن استقلال کانون وکلا، کانون‌های وکلا شخصیت حقوقی مستقل پیدا کنند و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و همچنان با جدیت دنبال شود.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر جامعه وکالت با مشکلات و چالش‌هایی مواجه بوده که مطابق با قانون برنامه سوم توسعه افرادی که به عنوان مشاوران و تحت عنوان وکالت در جامعه حقوقی کشور فعال هستند حضور وکیل را تضییع می‌کنند و این مهم باید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد.

سهراب پور با اشاره به اینکه لایحه جامع وکالت رسمی برای جامعه وکالت بسیار نگران کننده است گفت: وظیفه وکیل دفاع ازحقوق موکل بوده به همین سبب نمی‌تواند زیرمجموعه دادگستری و قوه قضائیه قرار گیرد به طوری که قاضی نمی‌تواند در صدور حکم به جایی وابسته باشد و باید مستقل تصمیم بگیرد.

وی افزود: داشتن وکیل حق تمامی مردم بوده و این مهم مطابق با قانون اساسی است و برای هر فرد در هر جایگاهی ممکن است مشکل ایجاد شود و نیاز به وکیل لازم و ضروری بوده بنا براین وکیل نمی‌تواند به قوه قضائیه وابسته باشد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon