مادورو: ونزوئلا چند آمریکایی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است

مادورو: ونزوئلا چند آمریکایی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد که دولت کاراکاس چند شهروند آمریکایی را به اتهام جاسوسی و فعالیت های مخفیانه بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، بازداشت چند شهروند آمریکایی در ونزوئلا به اتهام جاسوسی در شرایطی است که روابط واشنگتن و کاراکاس طی هفته های اخیر به شدت ملتهب بوده و نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا بارها آمریکا را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرده است.

مادورو تصریح کرد: ما تعدادی از شهروندان آمریکایی را به اتهام فعالیت های مخفیانه، جاسوسی بازداشت کرده ایم. وی اشاره ای به تعداد افراد بازداشت شده و زمان دستگیری آنها نکرده است.

یک خلبان آمریکایی در ایالت تاچیرا بازداشت شده است. مادورو اشاره ای به هویت وی نکرده و تنها گفته است که وی اصالتا اهل آمریکای لاتین بوده و انواع و اقسام اوراق شناسایی را به همراه داشته است.

مادورو پیش از این نیز اعلام کرده بود که مقام های ونزوئلا یک توطئه با حمایت آمریکا برای سرنگونی دولت ونزوئلا را خنثی کرده اند. بر اساس این طرح برنامه ریزی شده، چندین افسر نیروی هوایی ونزوئلا قصد داشتند با حمله به کاخ ریاست جمهوری و یا سایر اهداف، دولت مادورو را سرنگون کنند. مادورو اوایل فوریه نیز جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا را به توطئه چینی علیه کاراکاس متهم کرده بود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان