حوزه فرهنگ در برنامه‌های پیشگیرانه قاچاق کردستان جایگاهی ندارد


حوزه فرهنگ در برنامه‌های پیشگیرانه قاچاق کردستان جایگاهی ندارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با انتقاد از خالی بودن جایگاه حوزه فرهنگ در بسیاری از برنامه‌های پیشگیرانه استان گفت: متاسفانه جای حوزه فرهنگ در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خالی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، رحیم جعفری ظهر امروز در ششمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد با انتقاد از خالی بودن جایگاه حوزه فرهنگ در بسیاری از برنامه‌های پیشگیرانه اظهار داشت: متاسفانه جای حوزه فرهنگ در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خالی است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کار فرهنگی در مبارزه با گسترش پدیده قاچاق و ضربه زدن به اقتصاد کشور گفت: در بسیاری از برنامه‌های شبکه استانی مرکز کردستان جای حوزه فرهنگی از نظر فنی و کارشناسی و حضور هنرمندان خالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: ما باید در مبارزه با دیده قاچاق کالا به دنبال این مسئله باشیم که آیا افزایش میزان کشفیات استان در زمینه کالاهای قاچاق و ممنوعه جزو آسیب است یا موفقیت استان بوده است.

وی گفت: متاسفانه جایگاه بحث فرهنگی و هنری در استان کردستان در موضوع مبارزه با قاچاق کالا خالی است که باید یک فضا را برای کارهای فرهنگی باز کنیم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم در این جلسه گفت: چهارشنبه سوری زمانی برای فرصت طلبان است تا محموله‌های قاچاق مواد محترقه را وارد استان کنند.

وی گفت: در استان کردستان چون استانی مرزی است سودجویان از طریق مرزها محموله‌های مواد محترقه را وارد می‌کنند که این امر با هدف سودجویی و ایجاد ناهنجاری و سلب آسایش مردم صورت می‌گیرد.

رضا میرزایی تصریح کرد: متاسفانه هر ساله در روزهای پایانی سال شاهد اتفاقات ناگواری در حوادث چهارشنبه سوری و ایام نوروز هستیم که سبب وارد شدن خسارت‌های زیاد جانی و مالی به مردم می‌شود.

وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در بحث مبارزه با مواد محترقه و ورود آن به داخل استان گفت: می‌طلبد در این راستا از طریق حوزه پیشگیری وارد عمل شویم و مانع از ورود مواد محترقه به داخل استان شویم.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اقدامات فرهنگی و نرم را در کاهش ورود مواد محترقه به استان از طریق رسانه‌ها و آگاه سازی مردم موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه جوانان قشر آسیب پذیری در حوادث هستند باید از طریق اقدامات فرهنگی آنان را از خطرات کنیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon