خواسته معلمان رفع تبعیض میان آن‌ها و کارکنان سایر وزارتخانه‌هاست

خواسته معلمان رفع تبعیض میان آن‌ها و کارکنان سایر وزارتخانه‌هاست

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته آموزش‌ و پرورش مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بزرگ‌ترین درخواست معلمان رفع تبعیض میان آن‌ها و کارکنان سایر وزارتخانه‌هاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معلمان سراسر کشور مدت‌هاست که نسبت به وضعیت معیشتی خود، کمبود حقوق،‌ میزان افزایش بودجه آموزش‌ و پرورش در سال 94 و تأخیر در پرداخت مطالبات نگرانی‌هایی دارند.

این نگرانی‌ها نیز بارها در قالب نامه‌هایی از سوی معلمان به رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس منعکس شده است. در روزهای اخیر نیز شاهد حضور گسترده معلمان در دیوان عدالت اداری برای ثبت شکایت از روند اجرای فوق‌العاده شغل بودیم.

معلمان مطالباتی را مطرح می‌کنند که شاید بتوان در رأس آن به ضرورت توجه ویژه به وزارت آموزش‌وپرورش و معلمان به ویژه در بحث اختصاص بودجه اشاره کرد. به اعتقاد معلمان افزایش 22 درصدی بودجه آموزش‌وپرورش در لایحه سال 94، کسری بودجه 5 هزار میلیاردی این وزارتخانه را برطرف نمی‌کند و اگر این بودجه تصویب شود باز هم در سال آینده مطالبات معلمان با تاخیر پرداخت خواهد شد.اضافه شدن ردیف‌هایی همچون حق مسکن ، ایاب و ذهاب و ... در حکم حقوقی معلمان مانند سایر کارکنان دولت و توجه به وضعیت بیمه تکمیلی معلمان از سایر درخواست‌های مطرح شده است.

اما حل مشکلات فرهنگیان و تحقق مطالبات آنها نیازمند همراهی بیشتر دولت و مجلس است.

عطاءالله سلطانی صبور رئیس کمیته آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نارضایتی معلمان از وضعیت معیشتی و افزایش 14 درصدی حقوق در سال 94 اظهار داشت:‌ بزرگترین درخواست معلمان رفع تبعیض میان آن‌ها و کارکنان سایر وزارتخانه‌هاست.

وی افزود: اخیراً دولت اعلام کرده است که 35 درصد به فوق‌العاده شغل کارکنان ستادی اضافه می‌شود همچنین برخی از وزارتخانه‌ها نیز 50 درصد به حقوق کارکنان خود اضافه کرده‌اند این در حالی است که سال آینده حقوق فرهنگیان 14 درصد افزایش می‌یابد.

رئیس کمیته آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان اعلام می‌کنند که با تورم موجود و افزایش هزینه‌های زندگی نمی‌‌توان با حقوق معلمی زندگی را اداره کرد، گفت:‌ هم‌اکنون معلمی به شغل چندم فرهنگیان تبدیل شده است و این موضوع باعث تعطیلی تعلیم و تربیت و لطمه به جریان آموزش می‌شود چرا که معلمان اعلام می‌کنند درگیر مشکلات مادی هستند.

سلطانی صبور بیان کرد:‌ معلمان خواستار اجرای کامل نظام حقوق هماهنگ کارکنان دولت، پرداخت حق‌التدریس و مطالبات معوق هستند از سوی دیگر وضعیت نامناسب بازنشستگان فرهنگی و حقوق کم آن‌ها نیز مورد اعتراض است.

وی در پاسخ به این پرسش که مجلس و دولت برای حل مشکلات معلمان چه اقداماتی را انجام داده‌اند،‌ گفت: اگر اوضاع مالی دولت خوب نیست چرا حقوق کارکنان ستادی چندین برابر شده است و برخی وزارتخانه‌ها نیز حقوق کارکنان خود را افزایش داده‌اند از سوی دیگر شاهدیم که پرداختی‌ها در بخش درمان بی رویه افزایش پیدا می‌کند در حالی که می‌توان این وضعیت را ساماندهی و به معیشت معلمان رسیدگی کرد اما انگیزه‌ای برای این کار وجود ندارد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon