مخازن نفت و گاز سراسر کشور به‌روز رسانی می‌شود

مخازن نفت و گاز سراسر کشور به‌روز رسانی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با همکاری دانشگاه رازی و شرکت نفت مناطق مرکزی کشور به منظور بهره‌برداری بهینه از منابع زیرزمینی، مخازن نفت و گاز سراسر کشور و به ویژه استان کرمانشاه به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سلبعلی کریمی در نشستی با مسئولان دانشگاه رازی که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید در راستای ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه برای تحقق پیشرفت و حفظ جایگاه حقیقی صنعت نفت ایران است.

کریمی با اشاره به نگاه ویژه وزیر نفت به حوزه صنعت کشور افزود: در چارچوب اقدامات انجام شده بیش از 3 هزار و 200 نفر از متخصصان و واجدان شرایط در بدنه سازمان صنعت نفت قرار گرفتند و در بخش مدیریت مخازن که در انحصار شرکت‌های خارجی بود اقدامات قابل توجهی انجام شد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران خواستار ارتباط بیشتر میان دانشگاه و صنعت شد و گفت: در جهت ایجاد و توسعه شرکت‌های مهندسی مشاور در بحث حفاری‌های مهندسی مخزن تلاش‌های وسیعی انجام شده که نتیجه آن کم شدن فاصله با شرکت‌های بین‌المللی است.

وی ارتقا سطح همکاری و نگاه عملیاتی کاربردی به تعیین نقش دانشگاه‌ها و صنعت نفت را از راهبردهای پیشرفت در حوزه صنعت نفت عنوان و اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت و تدوین دستورالعمل لازم جهت مطالعات مخزنی از سوی دانشگاه‌های سطح کشور در محدوده شرکت نفت  از برنامه‌های محوری ما است.

کریمی استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه را حوزه‌های عملیاتی شرکت نفت برای افزایش قابلیت‌ها و توانایی‌های دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: در استان‌های فارس و بوشهر، دانشگاه شیراز را به عنوان مرکز فعالیت‌ها قرار دادیم، در شرق کشور نیز با دانشگاه فردوسی و نیز با دانشگاه تهران هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران استقلال سیاسی را وابسته و گره خورده به استقلال اقتصادی دانست و بیان کرد: پیشران استقلال اقتصادی، اقتصاد تولیدی است و لازمه اقتصاد تولیدی اقتصاد صنعتی است که آن نیز بر پایه علم و دانش به سرانجام می‌رسد.

وی مراکز پژوهشی و علمی را حلقه اتصال اقتصاد صنعتی، تولیدی و استقلال اقتصادی عنوان کرد و افزود: در کشور ژاپن بیش از 90درصد علم تولید و کالاهای ساخته شده به کشورهای دیگر صادر می‌شود و در حال حاضر دانش‌های نرم‌افزاری نیاز کشور ما محسوب می‌شود.

کریمی حرکت به سمت مراکز علمی و پژوهشی و در راستای آن تربیت نیروی انسانی متخصص را لازمه تکمیل حلقه استقلال اقتصادی بیان و خاطرنشان کرد: باید در جهت رفع مشکلات و نیازهای صنعت و نفت کار شود.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با بیان اینکه مناطق نفت‌خیز کشور از جمله همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان در پوشش شرکت نفت قرار دارد، گفت: در این محدوده‌ها تاکنون پیرامون بحث‌های اکتشافی و شناسایی منابع زیرزمینی اقداماتی صورت نگرفته است.

وی مناطق محروم را شایسته توجه بیشتر دانست و افزود: با توجه به میزان ذخایر کشور، در مدت 80 سال تجمیع نفت و گاز و انرژی انجام شده با توجه به پدیده مهاجرت اقشار تحصیل کرده در بخش انرژی باید برای اشتغال این افراد با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت نفت راه‌حل‌های اساسی اندیشیده شود.

کریمی با اشاره به صرف هزینه‌های بسیار در دانشگاه‌ها پیرامون بحث صنعت خاطرنشان کرد: در مناطق محروم و بکر باید بحث‌های مطالعاتی و شناسایی موارد مورد نظر انجام و در زمینه تحقق اهداف کیفی و کمی ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه برقرار شود.

وی همکاری صنعت نفت با دانشگاه را هدف مهم شرکت نفت بیان و عنوان کرد: قدمت پالایشگاه نفت و نفت‌شهر استان کرمانشاه کمتر از آبادان نیست اما این قدمت با محرومیت موجود هیچ تجانسی ندارد و برای رفع این تناقض باید اقدامات اساسی اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به‌روزرسانی مخازن نفت و گاز در استان‌ها و به ویژه استان کرمانشاه را از برنامه‌های شرکت نفت بیان کرد و گفت: در این زمینه باید کمیته‌ای براساس برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده تشکیل و مراحل اجرایی کار دنبال شود.

کریمی خاطر‌نشان کرد: با هماهنگی وزارت علوم و وزارت نفت باید بخش نفت و گاز دانشگاه رازی فعال شود تا از منابع خدادادی و زیرزمینی این منطقه به نحو مطلوب بهره ببریم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon