دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه ساخته می‌شود

دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشکده نفت و پتروشیمی رازی با سرمایه وزارت نفت و به عنوان پروژه‌ای مشترک با صنعت نفت در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمدابراهیم اعلمی آل‌آقا در نشستی با مسئولان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: گرایش‌ مهندسی‌ مخازن‌ نفت‌ با رایزنی‌های انجام‌ شده با وزارت علوم در دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به توجه ویژه وزارت نفت به اثرگذاری دانشگاه‌ها در روند حل مشکلات کشور، افزود: مسئولان ارشد نظام نگاه ویژه‌ای به پتانسیل‌های درونی کشور دارند و باید مسیر حرکت در آینده به سمت کاهش فشارهای مختلف اقتصادی بر مردم باشد.

اعلمی آل‌آقا با اشاره به سابقه نفتی استان کرمانشاه گفت: صنعت این منطقه وابسته به نفت است و زمانی پالایشگاه قره‌سو موجودیت کرمانشاه را تشکیل می‌داد و امروزه نیز این استان در زمره مناطق محدود برخوردار از نعمت چاه‌های نفت است.

وی وجود چاه‌های نفتی، پتروشیمی، پالایشگاه و خطوط لوله گسترده در استان کرمانشاه را امتیازی برای مردم این منطقه دانست و عنوان کرد: دانشگاه رازی با داشتن بیش از 13هزار دانشجو در قالب دو هزار و 500 دانشجوی کارشناسی‌ارشد و 500 دانشجوی مقطع دکتری سالانه بیش از هزار کار پژوهشی ارائه می‌دهد.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشکده علوم رازی را از دانشکده‌های نام‌آور کشور عنوان و بیان کرد: فارغ‌التحصیلان رشته شیمی این دانشکده از برترین‌ها و نخبگان کشور هستند و در حال حاضر نیز با نگاه وزارت علوم مکلف به تعیین طرح راهبردی دانشگاه برای تصویب در هیئت امنا شدیم.

اعلمی آل‌آقا پیوند حلقه علم، پژوهش و فناوری را هدف بنیادی دانشگاه رازی بیان و خاطرنشان کرد: پژوهش‌های دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه نسل سومی باید به سمت تقاضامحوری سوق یابد و به دنبال خریداری برای پژوهش‌ها باشیم.

وی با تاکید بر افزایش ارتباط بیشتر میان دانشگاه و صنعت افزود: در راستای تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهشی توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نامه‌ای به مسئولان مربوطه ارسال شده و مصمم هستیم در کنار صنعت نفت بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و برقراری تعاملات بیشتر با صنعت نفت را خواستار شد.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon