آب رودخانه کشکان پلدختر ۹۰ درصد کاهش یافته است


آب رودخانه کشکان پلدختر 90 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار پلدختر گفت: گزارش‌هایی که اداره منابع آب شهرستان ارائه کرده ۶۰ تا ۹۰ درصد کاهش آب رودخانه کشکان را نشان می‌دهد که زنگ خطری برای کشاورزان است که نشانگر بحران کم‌آبی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، قدرت الله ترابی نژاد شامگاه یک‌شنبه در جلسه شورای کشاورزی شهرستان پلدختر اظهار داشت: گزارش‌هایی که اداره منابع آب شهرستان ارائه کرده 60 تا 90 درصد کاهش آب رودخانه کشکان را نشان می‌دهد که زنگ خطری برای کشاورزان است که نشانگر بحران کم‌آبی است.

 وی افزود: باید در کنار این موضوع اندیشیده شود که چکار کنیم تا خسارات به حداقل ممکن برسد.

فرماندار پلدختر از درخت به‌عنوان ریه انسان نام برد و گفت: اگر درخت وجود نداشته باشد بلاهای فراوانی بر سر انسان وارد خواهد شد و با کاشت درختان مثمر کمک کنیم منبع درآمدی برای خانواده‌ها باشد و این‌گونه درختان را جایگزین درختان غیر مثمر کنیم زیرا به آب کمتری نیاز دارند.

وی عنوان کرد: 110 میلیارد ریال اعتبار درختان خشکیده در استان لرستان است که حداقل باید یک‌چهارم این اعتبار به شهرستان پلدختر اختصاص داده شود و در این رابطه استان هم قول مساعد داده که باید پیگیر موضوع شویم.

ترابی نژاد عنوان کرد: تلاش‌های فراوانی جهت اختصاص اعتبارات مناسب انجام‌شده است که باید این اعتبار به کار تبدیل شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست با تلاش شبانه‌روزی و پیگیرهای خود پروژه‌ها را به پایان برسانند.

فرماندار پلدختر عنوان کرد: پروژه ایستگاه پمپاژ دشت جای در پلدختر فازبندی و برق‌کشی نشده است و از این بابت کاسه صبرم دارد لبریز می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر این پروژه فازبندی و برق‌کشی نشود آب در هاون کوبیدن است و اداره منابع آب شهرستان باید برنامه‌ریزی کند و برق این ایستگاه پمپاژ تأمین شود.

فرماندار خاطرنشان کرد: دیگر صبرم لبریز شده اگر مدیران اجرایی به این مهم توجه نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی فعلی دولت و این‌همه اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته‌شده باید کار صورت گیرد من از این‌ پس دیگر از مدیران شهرستانی و استانی نمی‌پذیرم.

ترابی نژاد اظهار داشت: در پروژه‌های دیگر مانند این پروژه مصمم هستیم و بعضی از پروژه‌های کشاورزی شهرستان از پیشرفت خوبی برخوردارند و برخی در حال انجام هستند.

فرماندار پلدختر گفت: در سفر به روستای میدان بزرگ خوشه‌های گندم را مشاهده کردم که اندازه آن خیلی کم و در حد یک وجب بود که این موضوع اشکم را درآورد زیرا این گندم دیگر گندم درست‌وحسابی نیست.

وی عنوان کرد: در بحث ریزگردها رسانه‌ها با انعکاس به‌موقع اخبار کمک شایانی به شهرستان کردند و قطعی برق حاصل از این پدیده تمام مقرهای برق را از مدار خارج کرد و وضعیت بدی را در شهرستان حاکم کرد.

ترابی نژاد تصریح کرد: با لطف و کمک خداوند بارش برف تمام مقرهای برق را شستشو داد و مشکل قطعی برق را رفع کرد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در کاشت نهال فرهنگ‌سازی کنند زیرا قطع بی‌رویه درختان صدمات زیادی به شهرستان گرمسیری پلدختر وارد خواهد کرد.

ترابی نژاد از اختصاص 20 میلیارد ریال برای خشکیدگی درختان بلوط در شهرستان پلدختر توسط منابع طبیعی استان انتقاد کرد و افزود: باید 30 میلیارد ریالی را که قول داده‌شده باید به شهرستان پلدختر اختصاص یابد.

فرماندار پلدختر بر ضرورت کاشت نهال تأکید و از توزیع 60 هزار نهال در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

وی بابیان این‌که هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی عمومی در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی است افزود: ﺣﻔﺎﻇﺖ از ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﻪ فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ امکان‌پذیر ﺍﺳﺖ.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: بحث توسعه باغات در حالی‌که سهمیه شهرستان یک هزار و 200 هکتار در نظر گرفته‌شده است ولی تاکنون 250 هکتار باغات در شهرستان احداث‌شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon