آزادکاران با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها به لس‌آنجلس می‌روند

آزادکاران با ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها به لس‌آنجلس می‌روند

خبرگزاری تسنیم: تیم کشتی آزاد کشورمان با ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه راهی مسابقات جام جهانی آمریکا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در شرایطی قرار است از 20 فروردین ماه سال آینده در لس‌آنجلس آمریکا آغاز شود که تیم ملی کشورمان برای تکرار عنوان قهرمانی راهی این رقابت‌ها خواهد.

آزادکاران کشورمان قرار است با ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه راهی ینگه دنیا شوند، البته کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد تنها بر اساس فرآیند انتخابی گویا قرار است نفرات اعزامی را انتخاب کند و ملاک انتخاب حضور در مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی کشور و جام تختی خواهد بود. تنها وزنی که به احتمال فراوان یک کشتی‌گیر در آن کشتی خواهد گرفت وزن 70 کیلوگرم است که حسن یزدانی تک نماینده کشورمان است.

تیم ایران در جام جهانی با آذربایجان، بلاروس و ترکیه هم‌گروه است و به اعتقاد کارشناسان با قرعه نسبتاً سختی مواجه شده است. ترکیب محتمل تیم ملی برای اعزام به لس‌آنجلس به شرح زیر خواهد بود مگر اینکه در روزهای آینده اتفاقی خاص موجب تغییر در برخی موارد شود.

57 کیلوگرم: حسن رحیمی - یونس سرمستی

در وزن نخست مسابقات جام جهانی کشتی آزاد حسن رحیمی پس از درخشش در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی بار دیگر راهی این مسابقات خواهد شد. در کنار وی یونس سرمستی نیز حضور دارد. سرمستی جوان و با انگیزه پس از قهرمانی در مسابقات جام تختی به دنبال آن است تا در مسابقات جام جهانی تجربیات جدیدی را به دست آورد.

61 کیلوگرم: بهنام احسان‌پور - ایمان صادقی

در وزن دوم مسابقات جام جهانی 2 کشتی‌گیر جوان و جویای نام راهی مسابقات خواهند شد. بهنام احسان‌پور پس از سال‌ها پشت خط ماندن کشتی‌گیر بزرگی چون مسعود اسماعیل‌پور در جام جهانی این فرصت را به دست می‌آورد تا خودش را اثبات کند. در کنار وی ایمان صادقی با انگیزه و جوان که در جام تختی سوم شد نیز حضور دارد، البته کادر فنی در خصوص اعزام دنگسرکی نیز دودل بود اما در نهایت به نظر می‌رسد که این فرصت به صادقی جوان داده شود.

65 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور - سید احمد محمدی

بهترین وزن حال حاضر تیم ملی کشتی آزاد را شاید وزن 65 کیلوگرم باید نامید. وزنی که یک مدعی جدید به نام مسعود اسماعیل‌پور را در کنار سید احمد محمدی که نایب قهرمان جهان شده است در خود می‌بیند. اسماعیل‌پور پس از کسب مدال نقره جهان در وزن 61 کیلوگرم راهی وزن جدید شده است و با درخشش در جام جایزه بزرگ فرانسه نشان داده که در وزن جدید نیز مدعی است. سید احمد محمدی نیز با درخشش در جام جهانی سال گذشته در این وزن اکنون با کسب مدال نقره جهان جا افتاده است و در کنار همشهری خود در این وزن المپیکی تیم ایران را بیمه کرده‌اند.

70 کیلوگرم: حسن یزدانی

تنها وزنی که کادر فنی تیم ملی هنوز روی آن به جمع‌بندی نهایی در خصوص اعزام 2 کشتی‌گیر نرسیده‌ وزن 70 کیلوگرم است. حسن یزدانی با قهرمانی در جام تختی تنها گزینه حاضر در این وزن است، البته احتمال استفاده از رحمانی‌زاده نیز وجود دارد اما تاکنون کادر فنی مجاب به استفاده از کشتی‌گیر دیگری جز یزدانی جدید نشده‌اند.

74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی - مرتضی رضایی قلعه

در وزن 74 کیلوگرم 2 مدعی جدید بدنبال اثبات توانایی‌های خود هستند. یاراحمدی که راهی وزنی جدید شده است به خوبی می‌داند که در غیاب عزت‌الله اکبری و رضا افضلی بخت به وی دروی آورده است و این کشتی‌گیر جوان نیز اکنون از خلأ موجود در وزن 74 کیلوگرم استفاده کرده و در جام تختی نیز عنوان نخست را از آن خود کرد. اکنون نیز وی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته و در کنار رضایی قلعه قرار است راهی این مسابقات شود، البته رضایی قلعه برای انتخاب شدن با موانعی نیز شاید روبرو باشد اما گویا کادرفنی روی این کشتی‌گیر جوان نسبت به مکتب‌دار بیشتر نظر دارد.

86 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار - علیرضا کریمی

نفرات اول و دوم مسابقات جام تختی دوبنده وزن ششم را از آن خود خواهند کرد. جوکار با قهرمانی در بازی‌های آسیایی اینچئون جای خود را در ترکیب تیم ایران به خوبی باز کرده است. کریمی جوان نیز با نایب قهرمانی در جام تختی نشان داد که چندان نیز کم تجربه نیست و حضور در مسابقات امسال بی‌تردید می‌تواند جای پای او را در تیم ملی محکم کند، البته غیبت لشگری مصدوم و حضور محمدیان در وزنی جدید نیز مزید بر علت شده تا این 2 آزادکار راهی جام جهانی شوند.

97 کیلوگرم: رضا یزدانی - محمدحسین محمدیان

در وزن 97 کیلو رضا یزدانی همچون سال‌های قبل بار دیگر در ترکیب ایران قرار گرفته است. کاپیتان ایران می‌تواند نقش محوری را رد مسیر قهرمانی مجدد داشته باشد. در کنار وی نیز محمدیان جوان قرار خواهد گرفت. کشتی‌گیری که از وزن 86 کیلوگرم به وزن جدید آمده تا پس از کسب مدال برنز جهان حالا رقیبی برای پلنگ جویبار باشد.

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی - پرویز هادی

در سنگین وزن نیز 2 مدعی همیشه در صحنه کشتی آزاد حضور خواهند داشت. 2 آزادکاری که نشان داده‌اند فاصله زیادی با رقبا دارند. کمیل قاسمی اکنون جدا از مدال برنز المپیک نقره جهان را نیز دارد و پرویز هادی نیز قهرمانی بازی‌های اسیایی است. این 2 کشتی‌گیر سنگین وزن بی‌شک در آمریکا می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon