کوه بیرک مهرستان با جاذبه‌های طبیعی فراوان آماده پذیرایی از گردشگران است

کوه بیرک مهرستان با جاذبه‌های طبیعی فراوان آماده پذیرایی از گردشگران است

خبرگزاری تسنیم: رئیس حفاظت محیط زیست سراوان و مهرستان و سیب و سوران گفت: منطقه حفاظت شده جنگلی کوه بیرک مهرستان از مناطق کوهستانی بسیار زیبا با جاذبه‌های فراوان طبیعی هر روز آماده پذیرایی از علاقه‌مندان و گردشگران است.

موسی دهقان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مهرستان با بیان اینکه آبشار هشانی کوه بیرک مهرستان جاذبه‌ای برای گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار داشت: آبشار هشانی یکی از جاذبه‌های زیبا و منحصر به فرد در دل کوه بیرک است که هر روز پذیرای علاقه‌مندان و گردشگران به این منطقه زیباست.

وی افزود: منطقه حفاظت شده جنگلی بیرک از مناطق کوهستانی و زیبا با گستره 73 هزار و 217 هکتار در شهرستان مهرستان و در فاصله 120 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان، سیب وسوران و مهرستان بیان کرد: از جاذبه‌های زیبا و بی نظیر این منطقه جنگلی کوهستانی، می‌توان به شبه غارهای گواتاموک، هشانی، آبشار هشانی، سیدگر و نلی پورینکی اشاره کرد.

دهقان‌نژاد گفت: این منطقه دارای گونه‌های مهم جانوری است که از جمله آنها می‌توان به پلنگ ایرانی و شاه روباه، بز، قوچ و کل، گرگ، کفتار و عقاب دو برادر و غیره اشاره کرد.

وی از جمله گونه‌های گیاهی شاخص و ممتاز منطقه را نیز زیتون وحشی، انجیر، بنه، بادام کوهی، داز، خرزهره و بید نام برد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان، سیب وسوران و مهرستان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این منطقه، عنوان کرد: محیط کوه بیرک دارای جاذبه‌های گردشگری و کوهنوردی فراوانی از قبیل آبشارهای تاجانی،گیشتوک و دره‌های پرجاذبه ماهانی، رضی و گتی است.

دهقان‌نژاد افزود: کوه بیرگ آبشارهای زیبا و منحصر به فردی نیز دارد که پذیرای مسافران و علاقه‌مندان به محیط زیست است که یکی از این آبشارها هشانی نام دارد که مثال نگینی در دل کوه بیرک می‌درخشد.

وی گفت: باید ضمن معرفی ظرفیت‌های این منطقه کوهستانی، زمینه لازم را برای حضور هر چه بیشتر مسافران و گردشگران فراهم ساخت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon