پژوهش‌های دانشگاهی با رعایت مباحث اخلاقی انجام شود


پژوهش‌های دانشگاهی با رعایت مباحث اخلاقی انجام شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت:‌ با توجه به اینکه مباحث اخلاقی در دانشگاه‌ها سبب تقویت و تعالی اخلاقی و زمینه‌ساز کاهش مسائل اجتماعی می‌شود باید این جلسات در دانشگاه‌های استان اردبیل توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهارداشت: این جلسات تاثیر بسزایی در تقویت و تعالی اخلاقی دانشجویان و جامعه دارد که با توجه به این مهم باید تلاش و جدیت بر این باشد تا این جلسات و مباحث را در دانشگاه‌های استان اردبیل تقویت و توسعه دهیم تا بتوانیم از ثمرات و نتایج پربرکت آن بهره‌مند شویم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه باید یک تفکر و تامل از این جلسات کسب شود، گفت:‌ باید تلاش شود تا حضور حداکثری دانشجویان را در این جلسات شاهد باشیم چرا که مباحث مطرح شده در این جلسات عاملی بازدارنده در بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی و به ویژه در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد:‌ پیش از این جلسات و مباحث اخلاقی در دانشگاه‌های دیگر استان از جمله دانشگاه محقق اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی با محوریت ضرورت مباحث اخلاقی برگزار شده و تلاش شده تا دانشجویان این دانشگاه‌ها را با مباحث اصیل و ارزشی و اخلاقی آشنا کنیم تا این ارزش‌های اخلاقی در جامعه توسعه و ترویج یابد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت جایگاه و شان انسان در نظام آفرینش بیان کرد: خداوند انسان را به نحوی خلق کرده که شان و جایگاه انسان بالاتر از این بوده که حقیقت وجودی وی با قیمت برآورد شود و نباید انسان‌ها این جایگاه خود را با بهایی اندک و لذت‌های زودگذر و دنیوی پایین آورند.

عاملی افزود: خداوند وجود انسان را بسیار غنی و حقیقت وجودی انسان را باشکوه آفریده است به طوری که هیچ موجودی در دنیای آفرینش از جایگاه انسان فراتر نبوده و باید قدر این موهبت الهی که بر ما ارزانی شده دانسته و به بهترین نحو از این داشته‌ها برای تعالی و تقویت روحی خود استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد:‌ خداوند انسان را برای لذت‌های فاخر خلق کرده و نباید انسان‌ها به این امر بی‌توجه بوده و غفلت کرده و به کسب لذت‌های مقطعی و گذری توجه کنند چرا که لذت‌های مقطعی و پوچ در برابر حقیقت وجودی انسان ارزشی ندارد که باید با آگاهی از این مطلب در مسیر تعالی روحی و اخلاقی خود برای رسیدن به لذت‌های اخروی و همیشگی و فاخر استفاده کنیم.

وی گفت: امیدواریم برگزاری این جلسات در دانشگاه‌ها سبب تقویت، تعالی و شناخت مباحث اخلاقی در بین دانشجویان که آینده‌سازان این مملکت بوده و ارزش‌های اخلاقی و ترویج این ارزش‌ها در بین آنها از اهمیت وافری برای آینده مملکت برخوردار است، شود تا بتوانیم اهداف جامعه اسلامی خود را با اقتدار به پیش ببریم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon