جشنواره جابربن حیان شهرستان سقز برگزار شد


جشنواره جابربن حیان شهرستان سقز برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر آموزش و پرورش منطقه زیویه شهرستان سقز گفت: جشنواره علمی جابر بن حیان بین دانش آموزان دوره ابتدایی منطقه زیویه شهرستان سقز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، خالد علی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی شهرستان سقز اظهار داشت: جشنواره علمی جابربن حیان بین دانش آموزان دوره ابتدایی منطقه زیویه شهرستان سقز برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بالا بردن مشارکت در برگزاری این جشنواره علمی گفت: میزان مشارکت دانش آموزان در سطح آموزشگاهی این جشنواره بیش از 60 درصد بوده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه زیویه شهرستان سقز با اشاره به نتایج به دست آمده از این جشنواره، سطح کیفی طرح‌های ارائه شده در سال تحصیلی 94-93 را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

وی با قدردانی از مجموعه فرهنگیان، برگزاری این جشنواره را مسیری برای دست‌یابی دانش آموزان به یافته های علمی عنوان کرد و گفت: بالا بردن کیفیت آموزشی یکی از برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش است که در سطح کشور دنبال می‌شود.

علیپور با اشاره به اینکه دیگر تنها انتقال مفاهیم به ذهن دانش آموزان در برگزاری جشنواره‌های علمی مدنظر نیست افزود: روش‌های متنوع یادگیری هم چون پروژه‌های علمی به دلیل ماهیت اکتشافی و هیجان آن، ابزاری بسیار قوی در خدمت تعلیم و تربیت واقعی و تقویت میل به یادگیری در دانش آموزان است.

مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه زیویه شهرستان سقز، جشنواره جابربن حیان را یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان دوره ابتدایی دانست و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند سبب ایجاد خلاقیت در بین دانش آموزان شود.

وی طرح‌های ارائه شده را با موضوعات آزمایش، طراحی و ساخت و تحقیق در زمینه‌ای علمی برشمرد و خاطر نشان کرد: دانش آموزان از هم اکنون یاد می‌گیرند که خود را برای رقابت‌های بزرگ‌تر آماده کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon