۷۰۰ موقوفه تکاب سنددار شد

700 موقوفه تکاب سنددار شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب گفت: تاکنون ۷۰۰ موقوفه در شهرستان تکاب سنددار شده است.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: تاکنون 700 موقوفه در شهرستان تکاب سنددار شده و در این باره امسال نسبت به سنددار کردن 35 موقوفه اقدام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب با بیان اینکه امسال 12 موقوفه جدید در این شهرستان شناسایی شده است گفت: بیشتر آنها موقوفات انتفاعی بوده و ارزش ریالی آنها که بیشتر برای ترویج فرهنگ قرآنی و تبلیغ سیره ائمه‌اطهار(ع) بوده بین 5 تا 6 میلیارد تومان بود.

برادری بیشترین نیاز این شهرستان در حوزه وقف را تامین هزینه‌های بهداشتی و درمانی و راه‌اندازی مراکز قرآنی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه استقبال از برنامه‌های قرآنی در این شهرستان چشمگیر بوده و باید هزینه‌های مربیان و هزینه‌های جاری مراکز قرآنی تامین شود، واقفان نیکوکار باید نیت خود را به این سمت سوق دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب بیان کرد: از سوی دیگر با کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرستان رو به رو هستیم و با توجه به اینکه بیماران صعب‌العلاج نیازمند کمک درمانی هستند و علاوه بر آن دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت بسیاری وجود دارند که از تامین شهریه دانشگاه و تهیه لباس و کتاب خود ناتوان هستند بنابراین واقفان باید نیات خود را به این سمت نیز هدایت کنند هر چند که امسال 200 میلیون تومان برای این منظور کمک شده است.

انتهای پیام/ ی
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon