۵۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اردبیل توسط آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود


50 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اردبیل توسط آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره موسسات آزاد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۵۰ درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی در استان اردبیل توسط آموزشگاه‌های آزاد این استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسن‌علی بهشتی صبح امروز در جلسه بررسی آموزش‌ها و شهریه آموزشگاه‌های آزاد اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل 50 درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی توسط موسسات آزاد انجام می‌شود که این امر تاثیر بسزایی در مهارت‌آموزی افراد و علاقمندان دارد.

وی از فعالیت 216 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت:‌ در این آموزشگاه‌ها 150 نوع حرفه و مهارت برای کارآموزان و علاقمندان آموزش داده می‌شود که اغلب این آموزش‌ها کاربردی بوده و به نحوی ارائه می‌شود که کارآموزان پس از گذراندن دوره آموزشی بتوانند وارد بازار کار شوند.

رئیس اداره موسسات آزاد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا در آموزش‌های ارائه شده نیاز بازار کار مورد توجه قرار گیرد، افزود:‌ تلاش و جدیت بر این است تا با ترویج و ارائه آموزش‌ها فنی و مهارتی کاربردی در آموزشگاه‌های آزاد استان زمینه ایجاد اشتغال و کسب و کار برای آموزش‌دیدگان و مهارت‌آموزان فراهم شود تا بتوانیم در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی گامی برداشته باشیم.

بهشتی اصلی‌ترین رسالت آموزشگاه‌های آزاد استان اردبیل را مهارت‌آموزی به شکل کاربردی دانست و بیان کرد:‌ تمامی مهارت‌ها و آموزش‌های ارائه شده در این آموزشگاه‌ها به شکل عملی و کاربردی ارائه می‌شود تا فراگیران این مهارت‌ها به درستی و به شکل کامل از این مهارت‌ها بهره‌مند شده و بتوانند تمامی اصول آموزش‌ها و کلاس‌های مرتبط را بیاموزند.

وی از تعیین شهریه‌های آموزشگاه‌های آزاد استان اردبیل در سال آینده خبر داد و تصریح کرد:‌ افزایش این شهریه‌ها تصویب شده و در سال آینده در تمامی آموزشگاه‌های استان اجرا می‌شود که بر حسب رشته‌های مختلف این افزایش شهریه اعمال و اجرا می‌شود.

رئیس اداره موسسات آزاد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار کرد:‌ برای رشته‌های طراحی و دوخت 25 درصد افزایش شهریه، رشته‌های صنایع‌ غذایی، رایانه و عمران 20 درصد و رشته‌های مراقبت زیبایی و گلدوزی 17 درصد افزایش نسبت به امسال در نظر گرفته شده و از سال آینده عملیاتی می‌شود که در مجموع برای تمامی این رشته‌ها 358 مهارت و حرفه در سطح استان تعیین شده است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon