تفاهم‌نامه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی ریلی ایران و روسیه امضاء می‌شود


تفاهم‌نامه یک میلیارد و 200 میلیون یورویی ریلی ایران و روسیه امضاء می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سفیر ایران در روسیه گفت: به زودی تفاهم نامه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی در زمینه خرید ریل و برقی کردن قطارها و گسترش خطوط راه آهن بین ایران و روسیه امضا می‌شود.

مهدی سنایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: گسترش همکاری ریلی، برقی کردن قطارها و توسعه ایستگاه و خطوط راه آهن بین ایران و روسیه با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون یورو انجام می شود.

وی افزود: یکی از خطوط اصلی ریلی غرب کشور از شهرستان های ملایر به نهاوند و سپس به کرمانشاه و بعد به خاک عراق و از آنجا نیز به بندر لاذقیه سوریه متصل خواهد شد که رونق فراوانی در گردشگری و اقتصاد دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: کشور روسیه سابقه زیادی در امور راه آهن و برقی کردن قطارها دارد و شریک تجاری بسیار خوبی برای ایران است که ما نیز باید از این فرصت طلایی استفاده مناسب را ببریم.

سنایی بیان کرد: مجوز صادرات آبزیان ایران مانند ماهی و میگو به روسیه صادر شده و از این پس شرکت های صیادی کشورمان می‌توانند برای صادرات محصولات خود اقدام کنند.

وی گفت: مجوز صادرات انواع لبنیات و سبزی‌ها و میوه نیز با امضاء تفاهم نامه ای صادر شد که در زمینه ایجاد اشتغال پایدار نقشی اساسی دارد.

نمایده سابق مردم نهاوند درمجلس شورای اسلامی افزود: از جمله اقداماتی که با همکاری سفارت ایران و دولت روسیه انجام شد کاهش تعرفه ها و مبادله پول برای اولین بار در طول تاریخ  روابط اقتصادی ایران و روسیه است زیرا تاکنون روال کار دو کشور به این گونه نبوده است.

سنایی تصریح کرد: مذاکراتی با وزارت نفت برای سریع ترشدن روند اجرایی پروژه ملی جی تی ال نهاوند توسط بخش خصوصی انجام شد که به سبب این طرح  برای خودکفا شدن و جلوگیری از واردات بنزین در یک فرایند شیمیایی از گاز طبیعی بنزین تولید می‌شود.

نماینده سابق مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی به خاطر رشادت های مردم نهاوند درطول تاریخ و به ویژه دوران انقلاب اسلامی یک خیابان در منطقه  22 تهران به نام نهاوند نامگذاری می شود و همچنین با همکاری یونسکو و شهرداری نهاوند یک پارک در نهاوند احداث می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon