طرح امداد نوروزی از ۲۷ اسفند ماه در اردبیل آغاز می‌شود


طرح امداد نوروزی از 27 اسفند ماه در اردبیل آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت:‌ طرح امداد نوروزی از ۲۷ اسفندماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۴ در اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل محمد جعفرزاده پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در سال 93 مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل 26 هزار ماموریت‌های شهری و جاده‌ای انجام داده و اورژانس 115 استان اردبیل با رسیدن در مدت 13دقیقه به محل حادثه از استاندارد کشوری نیز بسیار بالاتر عمل کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل بیان کرد: پایگاه‌های 115 استان اردبیل در هر 40کیلومتری جاده‌های استان راه‌اندازی شده و این پایگاه‌ها و اورژانس به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران است.

وی افزود: امسال مرکز فوریت‌های پزشکی استان 19 هزار مورد ماموریت شهری، 5 هزار و 400 مورد ماموریت جاده‌ای و 2 هزار و 500 مورد ماموریت بیماری‌های قلبی و عروقی را داشته و آمار ماموریت‌های تصادفی مرکز فوریت‌های پزشکی استان 4 هزار و 500 مورد بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه امدادرسانی نوروزی همزمان با چهارشنبه آخر سال در استان اردبیل برگزار می‌شود، گفت: متاسفانه در چهارشنبه سوری سال گذشته 81 مورد مصدومیت اتفاق افتاده که 9 مورد از آن به بستری منجر شده بود و میانگین سن افراد آسیب دیده از چهارشنبه سوری آخر سال 15 تا 20 ساله بوده است.

وی تصریح کرد: 50 دستگاه آمبولانس و 40پایگاه اورژانس در ایام نوروز به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی خواهند کرد و ایستگاه سلامت نیز برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به گزارش ویژه 777 مورد حوادث در سال 93 گفت: در این گزارش‌ها که آمار تلافات بالای 3 نفر بوده، 74 مورد مربوط به حوادث تصادفات است.

جعفرزاده بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کمبود زیرساخت‌های خدمات اورژانس و دستگاه GPS بوده که در برخی موارد مشکلاتی را برای اورژانس به‌وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 بیش از 95 درصد ماموریت‌های اورژاس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان موفقیت آمیز بوده است، افزود: در سال 93 تنها 10 مورد از حوادث منجر به فوت شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه روزانه 200 مورد مزاحمت‌ تلفنی در اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی ثبت می‌شود، گفت: باید در این زمینه فرهنگسازی اساسی شود تا این موردها به هیچ وجه در استان انجام شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon